Hong Kong se pred očmi sveta bori za demokracijo: Partijski policisti nad prodemokratični časopis Apple Daily, prodaja poskočila v nebo

  • Napisal  Aleš Ernecl / Nova24tv
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
foto: Wikipedia foto: Wikipedia

Po poročanju ameriškega Breitbarta je 200 kitajskih policistov na sedežu najslavnejšega protikomunističnega, prodemokratskega časnika Apple Daily iz Hong Konga, aretiralo lastnika Jimmyja Laija, češ, da naj bi ta ogrožal nacionalno varnost. Prebivalci tega kitajskega velemesta so se zato že naslednji dan malodane “stepli” za svežo izdajo časnika, ki je zato bil prisiljen svojo naklado povečati za šestkrat.

 

Jimmy Lai je bil eden izmed desetih aretiranih, ker je lastnik časnika, ki, med drugimi stvarmi, podpira hongkonško demokratsko gibanje in mednarodne sankcije zoper komunistično partijo, ker naj bi ta kršila ukrep “Ene države, dveh sistemov.” (ukrep, ki določa obseg hongkonške samouprave v odnosu do Pekinga). Laiju grozi najmanj deset let zapora in to bi v njegovem primeru, ker jih šteje že 72, lahko pomenilo dosmrtno zaporno kazen.

Vdor policije na sedež časnika je, zanimivo, namesto, da bi spodbudil negativna čustva zoper časnik, sprožil velik poskok v prodaji časnika in vrtoglav dvig vrednosti delnic starševskega podjetja, Next Medie. Po poročanju časnika je naklada večer pred izidom po navadi 70 tisoč, v pričakovanju določenega poskoka pa so tokrat natiskali 350 tisoč izvodov. Tudi to pa se je kasneje izkazalo za premalo, saj so bile zahteve takšne, da so morali natiskati še dodatnih 200 tisoč izvodov. Prvih 70 tisoč izvodov je bilo pograbljenih do osme ure zjutraj.

Borba za demokracijo dvignila povpraševanje po časniku
Torkova rekordna izdaja, ki naj bi jo po Breitbartu potrdile tudi sorodne lokalne publikacije, je na naslovnici imela fotografijo Laija in naslov: “Apple Daily se bo boril dalje!”, kar je bil tudi naslov kolumne, ki jo je spisalo uredništvo in v katerem so napovedali, da svoje protikomunistične drže tudi v prihodnosti ne bodo opustili.

Po poročanju nekaterih medijev naj bi bila značilnost vrtoglavega povpraševanja po zadnji izdaji časnika tudi to, da so mnogi ljudje kupovali tudi po več izdaj hkrati in jih na primernih mestih nastavljali drugim ljudem, da bi lahko zastonj brali. Nekateri so poročali tudi o tem, da naj bi nek prokomunistični aktivist po imenu Innes Tang, pokupil nekaj izdaj in jih metal v koše, da bi tako sabotiral doseg časnikove izdaje.

Državni mediji napadli Laija
Kitajski državni, partiji seveda naklonjeni mediji, so skušali v luči dviga popularnosti omenjenega časnika, zoper njega “obrniti mize”. Poročali so, da naj bi Lai sploh ne bil popularen med lokalnim prebivalstvom in da naj bi to zanj imelo kopico slabšalnih izrazov, npr. “moderni izdajalec” (tako naj bi ga zares videli prebivalci Hong Konga, ne kot “borca za svobodo”), “debeli Lai”, “marihuana Lai”, ipd…

Po poročanju državnega Global Times naj bi Lai med lokalnim prebivalstvom veljal za “najagresivnejšo protikitajsko figuro”, njegov časnik pa obtožili, da se požvižga na etiko in novinarske standarde.

nazaj na vrh
Piškotki

Piškotke uporabljamo za prilagoditev vsebin in oglasov, za zagotavljanje funkcij družbenih medijev in za analizo našega prometa. Poleg tega analiziramo informacije o vaši uporabi našega spletnega mesta in s tem zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo.