RTV Slovenija si nas ne želi. Zakaj bi torej bili njeni sponzorji?

  • Napisal  Peter Truden
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
RTV Slovenija si nas ne želi. Zakaj bi torej bili njeni sponzorji?

12,75 evra plačate RTV Slovenija vsak teden, da ste brezplačno, apolitično in objektivno informirani. Pa niste. Tisti, ki ste zadnje volitve volili karkoli od tistega, kar danes ni skrajno leva trdnjava (LMŠ, SD, Levica), ste ogoljufani. Za vaš denar vam povedo, da podpirate ljudi, ki bi radi državo vzeli za talko. Namesto da bi se skupaj borili proti nadlogi, kot je slovenstvo še ni videlo, se gre nacionalna televizija najbolj poceni obliko politikantstva, ki se lahko primerja le z ekscesi POP TV lansko leto, ko so že kar odkrito navijali za stranko LMŠ in iz kroga njenih tesnih sodelavcev dobivali zaupne informacije iz Sove.

Priznam, da si takšne neverjetno politično pristranske vloge RTV Slovenija nisem predstavljal. Morda v normalnih časih, pa še tedaj ne takoj. V času, ko se borimo z izbruhom novega koronavirusa in golim preživetjem, si pač ne bi predstavljal, da bo nacionalna televizija tako očitno politično pristransko frizirala članke kot Putinov Sputnik ali kot kitajski Xinhua.
Ko je Janša funkcionarje rutinsko umestil v plačne razrede, je bil pogrom tako izrazit, da se je videlo, kako iz proizvedenega ogorčenja nastaja povsem novo gibanje, ki ga je iz nič ustvarila prav RTV. Njihovi aktivistični novinarji (Aščičeva, Vasev) so na Twitterju ščuvali proti »zvišanjem plač funkcionarjem«, uredniki so v studio vabili Lidijo Jerkič, gospo s plačo na primerljivi ravni, kot jo imajo funkcionarji, da ogorčena pove, kako nezaslišano je, če si v teh težkih časih, ko espeji ne morejo živeti, funkcionarji izplačujejo visoke plače; pa Teo (brez j!) Jarc, socialistično aktivistko sindikata Mladi Plus, da je povedala isto v bolj potelebanjeni različici – zato ker je RTV nacionalni servis, ki mora antijanševstvo servirati tako na intelektualni ravni za razmišljujoče dedke kot udarniško mladostniški za študenta s Chejevo majico in bigmacom v zamaščeni dlani. Pogrom je bil tako izrazit, da so se na Facebooku že formirale skupine, ki naj bi protestirale proti domnevnem ukrepu povišanja funkcionarskih plač. Videlo se je, kako uredniška mašinerija RTV celotno retoriko okrog krize banalizira na povsem obskuren ukrep, za katerega je ugotovila, da je uporaben kot orodje v večnem boju proti Janezu Janši in slovenski pomladni opciji.

Potem pa šok! Koalicija z drugače nekdanjim levim politikom in ekonomistom Lahovnikom napove 30-odstotno znižanje plač VSEM funkcionarjem! Politični masterstroke. Na nacionalki je bil tak šok, da skoraj ves dan ni tvital nihče od njihove ekipe hišnih fidelov. Niti resni novinarji niso retvitali vladnega obvestila, da se bodo funkcionarske plače znižale. Po najavi smo novico zasledili tudi na domači strani MMC (v nasprotju z zvišanjem dan prej, po kateri sta še isti dan v studiu že bili dve aktivistki različnih generacij). Novica o 30-odstotnem znižanju je bila skrita tam nekje v podnaslov, medtem ko je naslov govoril na splošno o protikriznih ukrepih. Razlika v poročanju med znižanjem plač in prejšnji dan o zvišanju je bila tako drastična, da je lahko prav vsak videl očitne obupane poskuse, da se vlada na vsak način prikaže v slabi luči.

Še sobotni Utrip je bil žrtev Janševega političnega šah-mata. Prekleto se je videlo, da je bila celotna stvar zbobnana skupaj nenadoma brez prave koherentnosti. Iz aviona se je videlo, da manjka tisti ključni del – zvišanje plač funkcionarjem, s katerim bi zaokrožili svojo zgodbo o tiranski vladi, ki se sredi krize okorišča z žulji državljanov. Namesto tega so morali v paniki hitro poiskati novice izpred dveh tednov, ki danes v času ekstremnih razmer zvenijo, kot da so se zgodile pred sto leti. A so jih kljub temu servirali, ker kaj pa bi bila uradna televizijska hiša Socialnih demokratov, če ne bi postregla z dnevnim odmerkom antijanšizma – zato so govorili o »prevzemu represivnega mandata« (odstavitvni Bobnarjeve in Ermenčeve) in »popolnem prevzemu oblasti«, ki se nam obeta. Ja, iz kadrovskih potez, ki jih je izvedel vsak premier do zdaj, in iz protikriznih ukrepov, ki jih izvajajo prav vse države v EU, so ustvarili fantazijsko zgodbo o vzponu nove veje nacifašizma, ki bo zasužnjila slovenstvo. A kako smešno je vse skupaj zvenelo, ko niso mogli več končati s tistim ključnim aktivističnim momentom, ki podkuri delovno ljudstvo – z zvišanjem plač. Namesto manifesta antijanša, ki bi na noge postavil Slovenijo kot leta 2012, so se osramotili bolj kot kadarkoli doslej in pokazali, kaj so v resnici – iz davkoplačevalskega denarja plačana skupina tajkunsko sponzoriranih radikalnih aktivistov, ki so ugrabili javni zavod za širjenje svoje nevarne skrajno levičarske ideologije.

Ne ni problem, če je RTV Slovenija politično opredeljena oz. če je politično opredeljen kar konkreten del njenih volivcev. Niti ni problem, če je izrazita zagovornica ene same stranke. V ZDA podcast The Young Turks odkrito in izrazito podpira najbolj radikalno vejo ameriških demokratov (Bernie Sanders, Alexandria Ocasio Cortez, Ilhan Omar …), a ni težav – prosti trg si tega želi. Veliko nezadovoljne mladine je na svetu, ki išče hitre izhode iz svojih finančnih zagat. The Young Turks sponzorirajo izključno zasebni akterji. RTV Slovenija pa sponzoriramo vsi. Prisilno. Tudi tisti, za katere bodo novinarji RTV Slovenija rekli, da smo novodobni fašisti. Zakaj jih ne bi rešili tega mlinskega kamna za vratom. Rešimo sebe in njih. Ohranimo naročnino za radio-televizijske storitve, a tako, da dobimo diskrecijsko pravico, komu jo bomo naklonili. Na koncu bo RTV Slovenija ohranila svojo bazo naročnikov, za katere že itak danes dela skoraj vsa njihova produkcija. Z zanimanjem bodo tam dobili dnevni odmerek antijanšizma, antikapitalizma in trotlsocialističnih francoskih dokumentarcev. Drugi bomo pač sponzorirali kaj drugega. RTV Slovenija si nas ne želi. Zanjo smo zaostala desničarska drhal. Zakaj bi torej bili njeni prisilni sponzorji?

nazaj na vrh
Piškotki

Piškotke uporabljamo za prilagoditev vsebin in oglasov, za zagotavljanje funkcij družbenih medijev in za analizo našega prometa. Poleg tega analiziramo informacije o vaši uporabi našega spletnega mesta in s tem zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo.