Vinko Vasle in Jože Biščak: Peticiji o pritiskih ob rob

  • Napisal  Vinko Vasle, Jože Biščak
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
(Montaža: Matic Štojs Lomovšek) (Montaža: Matic Štojs Lomovšek)

Peticija – ali bolje rečeno pamflet »22 odgovornih urednikov slovenskih medijev« oziroma medijskih političnih aktivistov – je zelo prozoren, rekli bi lahko transparenten nov napad na desnosredinsko vlado, ki jo vodi Janez Janša. To je poskus ponovitve vaje  t. i. peticije zoper cenzuro in politične pritiske na slovenske novinarje, ki sta jo leta 2007, v času Janševe vlade, napisala Blaž Zgaga in Matej Šurc, dva tudi iz sedanjih časov znana razpečevalca neresnic, laži in medijske histerije. Številni kolegi novinarji so bili to peticijo po svoje prisiljeni podpisati, o posledicah nepodpisa pa jim je »na terenu« razlagal sedanji urednik Mladine Grega Repovž, ki je tudi podpisnik sedanjega pamfleta o pritiskih. V glavnem, vsi ti uredniki, ki so podpisali to zadnjo peticijo, so podpisali tudi tisto prvo.

Še bolj zanimivo je, da ne gre za urednike slovenskih medijev, ampak za nekatere urednike slovenskih medijev, kajti kar 12 (z besedo: dvanajst) podpisnikov od skupaj 22 je urednikov programov RTV Slovenija. V aktualnem trenutku nam to pove veliko! V prvi vrsti to, da je peticija pritisk na programske svetnike, ki se, kot kaže, večinsko nagibajo k razrešitvi sedanjega generalnega direktorja RTV Slovenija Igorja Kadunca in od tod njihov krik: pod pritiski ne bomo klonili. Igor Kadunc je v večdesetletni zgodovini javne televizije dokazljivo eden najbolj nesposobnih upravljalcev tako imenovanega denarja iz električnega priključka, kajti vsa gospodinjstva v državi, ki imajo električni priključek, so dolžna vsak mesec plačati RTV-prispevek. Poslovanje Igorja Kadunca se že bliža osmim milijonom evrov  izgube, nadzorni svet je že večkrat zavrnil njegov programsko-produkcijski načrt in od njega zahteval pripravo novega načrta oziroma rebalansa. Kadunc se na te zahteve (tudi) nadzornega sveta ne ozira in vso krivdo vali na zakonodajalca, od katerega že dalj časa izsiljuje zvišanje RTV-prispevka. RTV Slovenija je v primerjavi z evropskimi TV-hišami ena najbolj kadrovsko razkošnih, v programskem smislu pa tudi zelo neprofesionalnih, kar posebej velja za informativni program radia in televizije.

Generalno je torej pamflet »pod pritiski ne bomo klonili« namenjen ohranjanju statusa quo javnega radia in televizije ter foteljev posameznikov, ki svojega dela ne opravljajo niti v skladu z internimi etičnimi merili, kaj šele s kakšnimi zunanjimi. Solidarno so se pod pamflet podpisali še nekateri uredniki medijev, ki so v lasti znanih tajkunov (Delo, Dnevnik, Večer), ali pa »neznanih« finančnih lobijev s kakšnega eksotičnega otoka (Mladina). Po prodaji revije Reporter medijskemu mogotcu Martinu Odlazku, ki je bil tudi že obsojen, pa je ta v nekaj mesecih svojo desnosredinsko uredniško politiko povsem prilagodila levičarski agendi, ki kot v primeru drugih medijev temelji na antijanšizmu.

Pamflet se med drugim tudi norčuje iz zdrave pameti gledalcev, poslušalcev in bralcev, ko trdi, da se podpisniki »zavedajo kritičnosti in pomembnosti trenutka, v katerem smo se znašli zaradi pandemije novega koronavirusa«. In da se mediji, novinarji, uredniki in drugi ustvarjalci medijskih vsebin svoje vloge in odgovornosti z vso globino zavedajo. Že vpogled v medijske vsebine medijev in oddaj, ki jih urejajo podpisani odgovorni uredniki, pove, da gre za eklatantne neresnice. Vsi ti mediji so od prevzema desnosredinske oblasti marca letos načrtno sabotirali prizadevanja te vlade, da se solidarno in odgovorno spopademo s pandemijo. Pri teh sabotažah je imela vodilno vlogo prav javna televizija; odlično propagandistično antijanša podporo ji je nudila POP TV, v te akcije pa so bili dosledno vključeni tudi drugi časopisi oziroma revije. RTV Slovenija je bila v določeni meri tudi medijski »pokrovitelj« nezakonitih petkovih zbiranj v Ljubljani, ki že dajejo rezultate – Ljubljana sodi med najbolj okužena mesta.

Neverjetno beden je tudi del besedila, ki pravi, da ti mediji in novinarji intenzivno iščejo odgovore pri stroki in se spopadajo s stampedom lažnih in nevarno poenostavljenih teorij, ki nimajo nobene znanstvene podlage. In dodajo, da »za nas šteje le resnica«. Preveč je primerov, ki dokazujejo ne samo neresnico teh besed, ampak popolno laž. Gre za primere, ko so ti uredniki in ti mediji dopuščali in propagirali najbolj nevarne, zavržne teorije zarote tako imenovanih influencerjev, jih podpirali, reklamirali in ob ogorčenju javnosti tudi na vse možne načine branili. Javna RTV Slovenija je tu spet zelo prednjačila.

V nadaljevanju politični aktivisti teh medijev, ki se podpisujejo kot odgovorni uredniki, pišejo, da jih zelo skrbijo nivo komuniciranja z državljani v teh težkih covid časih, napadi na medije, novinarje, njihovo diskreditiranje in demoniziranje. Seveda gre za znano taktiko levičarskih medijev, ki so zazrti v socializem in komunizem, ki jih prav nič ne skrbi zdravje in preživetje ljudi v državi, ampak je njihov glavni motiv, kako vreči z oblasti vlado Janeza Janše in sedanjo koalicijo. Del politike in konservativne javnosti seveda te njihove za te čase nevarne medijske »profesionalnosti« prepoznava, zato so ti mediji deležni kritik, ki pa jih druga stran označuje za napade na njihovo neodvisnost in avtonomijo. Sklicujejo se na nek absolut svojega delovanja, na pravice, ki jih niti v etičnem smislu nimajo in ne smejo imeti – to so pravice do avtonomije novinarske laži, manipulacij in zavajanj. In če parafrazirava del njihovega besedila – redkokje v EU so novinarji upravičeni do neposrednega zavajanja, podtikanj in širjenja lažnih informacij.

Zato upava, da pod pritiski takšnega novinarstva resnica ne bo klonila. Da ne bo klonila pred dvojnimi merili, ki jih imajo ti uredniki in mediji in njihova partijska organizacija Društvo novinarjev Slovenije, ki napade in pritiske na novinarje delijo na upravičene in neupravičene, o čemer govori primer napada na kamermana Nove24TV, ki ga ti uredniki in njihovi mediji »niso opazili« in ne obsodili.

O tem pamfletu še največ pove pripomba s spleta – da gre za komunistični manifest v stilu »druže Tito, mi ti se kunemo, da sa tvoga puta ne skrenemo«.

Vinko Vasle, dolgoletni novinar in urednik ter nekdanji direktor javnega Radia Slovenija (RTV Slovenija), in Jože Biščak, glavni in odgovorni urednik revije Demokracija ter predsednik Slovenskega združenja domoljubnih novinarjev

nazaj na vrh
Piškotki

Piškotke uporabljamo za prilagoditev vsebin in oglasov, za zagotavljanje funkcij družbenih medijev in za analizo našega prometa. Poleg tega analiziramo informacije o vaši uporabi našega spletnega mesta in s tem zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo.