Režim beloruskega samodržca Lukašenka, sicer Kučanovega prijatelja, ne prizanaša novinarjem

Dolgoletni beloruski samodržec ne prizanaša novinarjem. (foto: Wikipedia) Dolgoletni beloruski samodržec ne prizanaša novinarjem. (foto: Wikipedia)

Beloruske oblasti so v zadnjih dneh aretirale okoli deset novinarjev. Očitajo jim, da so vdrli v računalniški sistem državne tiskovne agencije Belta in na nezakonit način dostopali do novic agencije, za kar je v Belorusiji predvidena kazen do dveh let zapora, danes poročajo tuje tiskovne agencije.

 

Točno število aretiranih novinarjev ni znano.

Med aretiranimi je po navedbah nemškega Deutsche Welle sodelavec tega spletnega medija Pavljuk Bikovski, ki so ga prijeli danes, pred tem pa so preiskali njegovo stanovanje. Novinar očitke zavrača in trdi, da že dolgo ni bral, kaj poroča Belta. Njegova žena pa trdi, da so obtožbe pretveza za zatiranje neodvisnih novinarjev v Belorusiji.

Pred tem so v torek aretirali najmanj štiri novinarke priljubljenega novičarskega portala tut.by. Prijeli so tudi novinarko tiskovne agencije Belapan.

Odgovorni urednik spetnega portala realt.by Vladislav Kulezki je za Radio Svobodna Evropa povedal, da so ga prijeli s še tremi kolegi. Preiskali naj bi tudi uredništva več časopisov.

Predstavnik Organizacije za varnost in sodelovanje v Evropi (Ovse) za svobodo medijev Harlem Desir je dejal, da ga zaradi aretacije novinarjev resno skrbi spoštovanje neodvisnosti medijev v Belorusiji.

Belorusija, ki jo že 24 let vodi predsednik Aleksander Lukašenko, je okrepila pritisk na novinarje po lanskih množičnih protivladnih protestih. Po navedbah organizacije Novinarji brez meja so v Belorusiji lani aretirali več kot sto novinarjev, večino med poročanjem s protestov.

Lukašenko sicer velja za prijatelja Milana Kučana.

nazaj na vrh