Tomaž Lisec: Po katerih kriterijih ministrstvo odloča o odpiranju ali zapiranju izobraževalnih programov?

  • Napisal  Demokracija
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
Tomaž Lisec (foto: SDS) Tomaž Lisec (foto: SDS)

Koliko in katere pobude so bile v zadnjih dveh letih podane za širitev vpisa v obstoječe programe ter za odpiranje novih oddelkov in novih programov?

Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport je ponovno zavrnilo prošnjo brežiške Ekonomske in trgovske šole, ki že dolgih 14 let vlaga prošnje za izvajanje dveh izobraževalnih programov, in sicer programa zdravstvena nega in bolničar. In to kljub temu, da gre za kader, ki ga v slovenskih bolnišnicah in domovih za starejše občane že nekaj časa kritično primanjkuje. Mimogrede, program zdravstvene nege je pristojno ministrstvo eni izmed slovenskih srednjih šol zadnjič odobrilo pred 12 leti, program bolničar negovalec pa pred devetimi leti.

A to je zgolj eden izmed primerov. »V zadnjih tednih v javnosti zaokrožilo kar nekaj različnih pobud glede ustanavljanja novih izobraževalnih programov, tako na področju srednješolskega izobraževanja kot na področju univerzitetnega študija,« je v pisnem poslanskem vprašanju, ki ga je naslovil na ministra za izobraževanje, znanost in šport dr. Jerneja Pikala, zapisal poslanec SDS Tomaž Lisec.

Na ministra Pikala je tako naslovil naslednja vprašanja:

1. Koliko pobud za nove izobraževalne programe ste v času od 1. 1. 2018 do 31. 12. 2019 prejeli na ministrstvu? Kdaj so pobude prišle? Kdo je bil pobudnik in kdo podpornik teh pobud?
2. V katerih fazah so pobude?
3. Koliko pobud je bilo za posamezne stopnje izobraževanja – od poklicne srednješolske izobrazbe na področju srednjih šol do doktorskih programov na fakultetah?
4. Koliko pobud je bilo za zasebne programe/šole?
5. Koliko pobud in katere so bile v tem času za širitev vpisa v obstoječe programe in koliko ter katere za odpiranje novih oddelkov ter novih programov?
6. Kateri reprezentativni predstavniki so sodelovali pri podajanju mnenj glede prošenj po odpiranju novih programov in povečanju vpisnih mest za že obstoječe programe? Kakšna so bila mnenja teh reprezentativnih predstavnikov (zbornice, združenja …)?
7. Kateri so glavni razlogi, da so se povečala vpisna mesta oz. vzpostavili novi izobraževalni programi in kateri so glavni razlogi, da se je zmanjšalo število vpisnih mest?
8. Prosim za vsak poklic oziroma poklicno kvalifikacijo posebej.

nazaj na vrh