Stališča organizatorjev referendumske kampanje o zakonu o drugem tiru, ki so PROTI omenjenemu zakonu

Simbolna fotografija Simbolna fotografija Vir: Twitter

Kampanja pred ponovljenim glasovanjem o zakonu o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper ima 32 organizatorjev. Objavljamo stališča do referendumskega vprašanja organizatorjev, ki so se opredelili PROTI zakonu o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper.

Glas za otroke in družine (PROTI)

Podpiramo okolju prijazen, hiter in poceni železniški promet po vsej Sloveniji, ki bo na slovenske vlake spet privabil množice potnikov, še posebej družine in otroke. Sporni zakon tega ne omogoča, saj sploh ne predvideva potniškega prometa po novi progi. To, da referendum ne bo skupaj z volitvami, pa pomeni norčevanje iz ljudi, saj se jih v nekaj tednih dvakrat pošilja na volišča. To je nerazumna potrata 3,5 milijona evrov, ki bi jih morali nameniti za nujne potrebe družin, otrok, mladih, starejših in invalidov.

Naprej Slovenija (PROTI)

Drugega tira ne potrebujemo, ampak nujno potrebujemo dva nova tira hitrih prog, ki bodo tudi v klanec vlaku omogočali hitrost najmanj 180 kilometrov na uro. Vlaki morajo iz Kopra, preko Ljubljane do Münchna prispeti v 4,5 ure. Le tako se bomo odrešili zaostalosti 19. stoletja in se priključili Evropi. Vse kar predlagatelji zakona o drugem tiru nameravajo, izkazuje nizkotni namen podlosti, krajo, klientelizem in korupcijo. Proga mora biti izključno v lasti Slovenije, brez tujih lastniških podgan, ker jih imamo že svojih preveč.

Stranka enakopravnih dežel (PROTI)

S ponovitvijo referenduma imate volivci priložnost, da množično glasujete proti zakonu in omogočite modernizacijo slovenskih železnic brez korupcije. Oba referenduma povsem nepotrebno staneta sedem milijonov evrov, saj bi lahko že prvega izvedli skupaj s predsedniškimi volitvami, tega pa skupaj z državnozborskimi! S potrditvijo zakona bi omogočili dodatno krajo še najmanj dveh milijard evrov za preplačilo izgradnje dveh novih tirov med Koprom in Divačo. Zakon ne rešuje niti temeljne težave, da bi večino mednarodnega tovora s cest spravil na vlake.

Vili Kovačič (PROTI)

Drugi tir je fikcija te vlade. Potrebujemo dvojni tir, brez korupcije in Madžarov. Dvojni tir je treba zgraditi trikrat ceneje, dvakrat hitreje, brez škode za ljudi in okolje, po vzhodni trasi Koper-Kozina-Divača. Cena mora biti pod 800 milijonov evrov, ob sedanji progi po zemlji SŽ. Vlada nima pojma o varstvu narave, turizmu in razvoju. Podjetje 2TDK je namenjeno prečrpavanju denarja v žepe novih gradbenih tajkunov. Gre za dodatno bančno luknjo in po Teš 6 novi rop desetletja. Stop korupciji, zelena luč zdravi pameti. Ljudje, glasujmo proti!

Slovenska nacionalna stranka (PROTI)

V SNS zagovarjamo gradnjo drugega tira, vendar ne v okvirih, ki jih je zastavila sedanja vlada. SNS je leta 2005 v parlamentarno razpravo vložila zakon o drugem tiru, ki je bil boljši in cenejši, saj ni bilo vključenih provizij za razne gospode od tu in tam. Razpoznavna je želja po delitvi denarja, saj je vlada projekt ocenila na 1,4 milijarde evrov, medtem ko je realna ocena po pravilih stroke okoli 820 milijonov evrov. Največje pomanjkljivosti so tehnološka neustreznost, cena, pogoji investiranja in nepreglednost investicije.

Nova Slovenija - krščanski demokrati (PROTI)

NSi bo na referendumu o drugem tiru glasovala proti. Prepričani smo, da Slovenija drugi tir potrebuje čim prej, saj se zavedamo kako pomemben je za razvoj gospodarstva, a je vladna varianta časovno predolga in predraga. Drugi tir je mogoče zgraditi bolj optimalno, ceneje in hitreje, predvsem pa brez tujih vlagateljev. Vlada je preslišala mnenje stroke, izpeljati hoče zastarel projekt, ki je narejen v interesu tistih, ki bodo gradili. Da bi pokrili vložek v projekt bodo cestnine visoke, Luka pa nekonkurenčna.

Politična stranka Andrej Čuš in Zeleni Slovenije (PROTI)

Proti zakonu je treba glasovati, ker ni potreben, ker imamo pri SŽ, ki so v lasti države, organizirano službo za vodenje investicij. Projekt je zastarel in nujno potreben optimizacije. V zakonu je navedeno gradbeno dovoljenje, po katerem niso možne spremembe. Po tem načrtu bo zgrajen samo en tir, potrebna pa sta dva. Ni potrebno vključevati še Madžarske, ker moramo ključno infrastrukturo zgraditi sami in s pomočjo sredstev EU. Traso je potrebno skrajšati s povečanim vzdolžnim naklonom, kar omogočajo tudi predpisi EU.

Levica (PROTI)

Vladni zakon je bil sprejet izključno za to, da se v projekt vključi tuji kapital. Madžarska bi za samo 200 milijonov evrov vložka postala solastnica strateške infrastrukture, dobila bi polovico dobička in vezane posle v koprskem pristanišču, čeprav bo Slovenija sama subvencionirala obratovanje drugega tira. Zakonu nasprotujemo in zagovarjamo plan B, in sicer da Slovenija do leta 2020 sama zagotovi manjkajoči kapital in v svojih rokah ohrani tako drugi tir kot prihodke od njega. Za plan B si bomo prizadevali tudi, če bo zakon dejansko začel veljati.

Piratska stranka Slovenije (PROTI)

Pirati na podlagi dostopnih podatkov ocenjujemo, da drugi tir potrebujemo, a da je zastavljen neekonomično, je absolutno predrag in netransparenten. Državljani so bili zaradi nesmotrnega gospodarjenja že večkrat hudo oškodovani (gradnja avtocest, Teš 6 ...), zato je treba takšno ravnanje končati. Glede na to, da je vladi enkrat že krepko spodletelo, pričakujemo, da bo tokrat svoje delo opravila korektno in dokumentacijo, ki jo volivci potrebujejo za informirano glasovanje, objavila čim prej.

Gibanje Zedinjena Slovenija (PROTI)

Zedinjena Slovenija je odločno proti vladnemu zakonu o drugem tiru. Ta bi seveda moral biti zgrajen že pred 20 leti. Dosedanje vlade so namesto tega raje ukradle kakšnih 20 drugih tirov. Sedaj spet manipulirajo in nas imajo za norca. Mi naj gradimo železnice, s tovornim prometom pa bodo služili tujci? Uprimo se prevari in preprečimo vnovično krajo našega denarja. Naše stališče je ostaja nespremenjeno, še posebej, ker smo med tem lahko lepo videli, da smo imeli vseskozi prav - primer makete.

Politična stranka Novi Socialdemokrati (PROTI)

Novi socialdemokrati volivce pozivamo, da glasujejo proti zakonu. Ne potrebujemo ne posebnega zakona ne družbe 2TDK. Smo za dvotirno progo in ne le za drugi tir, ki pa bi morala biti bistveno hitreje zgrajena in bistveno cenejša. Zakon se ne bi smel sprejemati po hitrem postopku in brez strokovne javne razprave. Ob bančni luknji, odlivom denarja v davčne oaze, Teš 6 ... predstavlja drugi tir nov korupcijski poligon. Afera z milijardo dolarjev iranskega denarja pa samo potrjuje, da nadzor ne deluje. "Dost mamo - recimo stop korupciji".

Stranka Sloga (PROTI)

Slovenija potrebuje odlično infrastrukturo, tudi železniško. Zato je treba drugi tir začeti uresničevati čim prej, pri čemer morajo v največji meri sodelovati slovenski izvajalci, da bomo dosegali tudi ustrezne multiplikativne učinke na nacionalno ekonomijo. Tujega partnerja pri projektu ne potrebujemo, ostati moramo gospodarji na svoji zemlji in takšni upravljavci infrastrukture, ki sami določajo pogoje njene uporabe. Sploh ne potrebujemo tujega partnerja, ki bi dobil več upravljavskih pravic, kot bi mu glede na sofinanciranje lahko pripadale.

Slovenska demokratska stranka (PROTI)

Pred letom dni sprejet zakon predstavlja največjo oviro za gospodarno izvedbo investicije. Drugi tir je vključen v vse državne načrte in bi se brez zakona že lahko gradil. Slovenija je močno vpeta v mednarodne prometne tokove, zato potrebuje sodobno železniško infrastrukturo, ne samo 27 kilometrov enotirne proge, ki ne rešuje ničesar. Če želimo pričeti s hitrejšo prenovo železniške infrastrukture in izgradnjo novih odsekov po normalnih cenah, potem je treba glasovati proti zakonu, za katerega se je izkazalo, da je nepotreben in škodljiv.

nazaj na vrh