Radikalni aktivisti zlorabili nacionalni medij za sovražne cilje in napade na Nova24TV ter Demokracijo uprizorili na spletnem portalu!

  • Napisal  vir: nova24tv.si
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
Domen Savič (Foto: Facebook) Domen Savič (Foto: Facebook)

Potem ko je Domen Savič dobil prostor v oddaji Vroči mikrofon na Radiu Slovenija, so sedaj na spletnem portalu MMC RTV SLO objavili obsežno propagandno sporočilo v obliki članka, v katerem Nova24TV označujejo kot islamofoben in homofoben medij, avtorju sovražnega govora proti katoličanom Saviču pa pišejo hvalospeve za njegov aktivizem, z uspehom katerega bi se RTV Slovenija otresla konkurence in kritičnega poročanja o svojem delu. RTV Slovenija pa ni edina državna institucija, ki propagira Savičeve aktivnosti: na FDV so bili študenti prejšnji teden prisiljeni poslušati njegovo “predavanje”, od tam pa so prišli tudi komentatorji “novinarskih prispevkov”, uperjenih proti Nova24TV“Takšno ravnanje je povsem nedopustno, še več, gre za evidentno zlorabo nacionalnega medija s strani aktivistov za lastne cilje. Najprej, prispevek je izrazito enostranski, tarča napada so namreč samo določeni mediji, v tem primeru Nova24TV in Demokracija. Ko ta prispevek govori o domnevnem sovražnem govoru, obravnava samo medije, ki zagovarjajo ideje in vrednote, ki so v nasprotju z levičarskim multikulturnim razumevanjem zadev; ne gre za dejanski sovražni govor, pač pa nasprotovanje določenim ideologijam,” je vse bolj sovražno nastrojeno dogajanje nacionalne televizije, ki jo plačujemo vsi državljani vseh prepričanj, komentiral strokovnjak dr. Matevž Tomšič.

Včeraj zjutraj je bralce spletnega portala MMC RTV Slovenija zmotil prispevek v obliki novinarskega članka z naslovom “Podjetja, ki z oglasi financirajo medije s sovražno vsebino, v veliki meri državna”, v katerem na izrazito naklonjen način pisarijo o aktivnostih skrajnega levičarja Domna Saviča, uperjenih proti neodvisnemu mediju v zasebni lasti Nova24TV. Spomnimo: te aktivnosti trajajo vse od 10. septembra, ko je Saviča zmotila oddaja Dialog, v kateri je voditelj Aleksander Rant gostil ekonomista in političnega analitika mag. Bernarda Brščiča, ki je na provokativen način spregovoril o nevarnostih kulturnega marksizma, ki je vseprisoten tudi v Sloveniji. V okviru tega Savič vsak dan večkrat prek Twitterja poziva podjetje v večinski državni lasti Telekom Slovenije k prenehanju oglaševanja na Nova24TV, in to kljub temu da so na Telekomu Saviču pojasnili, da s svojimi oglaševalskimi aktivnostmi ne vplivajo na uredniško politiko posameznih medijev. Kmalu po začetku akcije je Savičevo odprto pismo proti Telekomu dobilo prostor v režimskih trobilih Delo in Večer, ki sta sicer v privatni lasti. V začetku oktobra pa je Savič dobil tudi prostor v oddaji Vroči mikrofon na Radiu Slovenija pri voditeljici Tatjani Pirc, včeraj pa je na spletnem mediju iste hiše sledil še omenjeni članek. Že pri radijski oddaji je gibanje GlasNO! opozorilo na nesprejemljivost takšnega početja s strani medija, ki smo ga prek RTV-prispevka prisiljeni financirati vsi državljani.

V članku na MMC RTV SLO nekritično Nova24TV obtožujejo islamofobije in homofobije

Propagandni prispevek že v začetku spletni portal in televizijo Nova24TV skupaj s tednikom Demokracija jasno obtoži širjenja sovražnega govora in kot primer navajajo nekatere naslove naših člankov, ob tem pa tudi avtor prispevka Boris Vasev večkrat nekritično posamezne naslove v opisih pod spremljajočimi slikami in znotraj samega besedila označi za sovražni govor. V članku navajajo tudi primere vsebine etičnega kodeksa Telekoma, ki naj po mnenju avtorja ne bi dopuščal oglaševanja tega podjetja na Nova24TV.

Vse skupaj pa pokomentira dr. Urška Golob Podnar z režimske fakultete za družbene vede, pri čemer je na avtorjevo vprašanje glede “oglaševanja v medijih s sovražnimi vsebinami” odgovorila, da gre na splošno “bolj za ignoranco kot aktivno podpiranje”. Strokoven termin “ignoranca” očitno opiše etično držo državnih podjetij do občutljive medijske krajine majhne države, kot je Slovenija, ki s svojim oglaševanjem ne želijo vplivati na uredniško politiko medijev. Prispevek se stopnjuje celo do te mere, da Novo24TV odkrito obtožijo širjenja islamofobije in homofobije s sledečim stavkom: “Podobna akcija, ki jo na primeru Telekoma Slovenije izvaja Domen Savič, je pred dvema letoma potekala v ZDA, kjer je skupina anonimnih aktivistov Sleeping Giants pozivala podjetja, naj prenehajo oglaševati na skrajno desničarskem portalu Breitbart, prav tako znanem po islamofobiji in homofobiji.” Za RTV Slovenija smo torej vsi mediji, ki kritično poročamo o nevarnostih, ki jih prinašajo množične migracije, islamofobni, prav tako pa smo očitno homofobni, ker pri našem poročanju vzamemo v obzir tudi tradicionalno družino in krščansko kulturo kot vrednoti ter zavračamo LGBT-teorije.

Članek na MMC RTV SLO (Foto: posnetek zaslona, rtvslo.si)

Savič že v začetku meseca gost na Radiu Slovenija, na kar je opozorilo tudi gibanje GlasNO!

Oddaja je imela podnaslov “Oglasi v slabi družbi” in je imela zelo podobno vsebino kot včerajšnji članek na spletnem portalu. O problematiki so poleg voditeljice Tatjane Pirc razpravljali ali podajali svoja mnenja še dr. Milena Fornazarič s fakultete DOBA, dr. Tanja Kamin in dr. Marko Milosavljević, oba z režimske FDV, ter osrednji gost Savič. Novinarka je sicer poskušala ustvarjati vtis, da gre za širšo obravnavo problema. A je bilo to povsem neprepričljivo, saj se je rdeča nit Telekoma Slovenije in Nova24TV vlekla na bolj ali manj neposreden način praktično skozi vso oddajo, vendar pregled oddaje in vseh okoliščin pokaže, da je ravnanje RTV Slovenija v zvezi s to oddajo neprofesionalno.

V zvezi z opisanim smo na službo za odnose z javnostmi RTV Slovenija naslovili novinarska vprašanja, na katera pa v času priprave članka nismo prejeli odgovora.
– Je namen vašega medija s takšnimi prispevki namerno škodovanje ugledu konkurenčnih medijev in, z namigovanjem, da na Nova24TV ne bi smela oglaševati državna podjetja, ki predstavljajo pomemben delež celotnega slovenskega gospodarstva, ta medij celo zapreti?
– Ali s stavkom “Podobna akcija, ki jo na primeru Telekoma Slovenije izvaja Domen Savič, je pred dvema letoma potekala v ZDA, kjer je skupina anonimnih aktivistov Sleeping Giants pozivala podjetja, naj prenehajo oglaševati na skrajno desničarskem portalu Breitbart, prav tako znanem po islamofobiji in homofobiji.”, ki se znotraj omenjenega članka nahaja v poudarjenem zelenem okvirju, trdite, da je Nova24TV islamofoben in homofoben medij?
– Kdo je odobril objavo omenjenega članka ter kdo je odločil o vsebini oddaje Vroči mikrofon z naslovom “Vroči mikrofon: Oglasi v slabi družbi” na Radiu Slovenija, kjer je prav tako gostoval Domen Savič?
– Kako reklama za aktivnosti Domna Saviča, avtorja številnih žaljivih izjav proti katoličanom v preteklosti, spada v okvir nevtralnega in nepristranskega poročanja, kakršnega naj bi bili deležni plačniki RTV-prispevka s strani vaše institucije?

Na spornost pa je opozoril strokovnjak za medije, dr. Matevž Tomšič, ki je o tem povedal sledeče: “Takšno ravnanje je povsem nedopustno, še več, gre za evidentno zlorabo nacionalnega medija s strani aktivistov za lastne cilje. Najprej, prispevek je izrazito enostranski, tarča napada so namreč samo določeni mediji, v tem primeru Nova24TV in Demokracija. Ko ta prispevek govori o domnevnem sovražnem govoru, obravnava samo medije, ki zagovarjajo ideje in vrednote, ki so v nasprotju z levičarskim multikulturnim razumevanjem zadev; ne gre za dejanski sovražni govor, pač pa nasprotovanje določenim ideologijam.” Opozoril je tudi, da gre v tem primeru “za brezplačno promocijo aktivistu, ki je poosebljenje sovražnosti do drugače mislečih, če se samo spomnimo, ko je nasprotnike zmerjal kar s klerokatolibanskimi pi*kami.”

Matevž Tomšič (Foto: STA)

Savič dobil prostor za promocijo svojih aktivnosti tudi na državni FDV

Ko smo v ponedeljek prejšnji teden opazili, da Savič vabi na predavanje na FDV, smo sprva mislili, da gre le za provokacijo, pozneje pa se je na nas obrnila zgrožena študentka, ki je videla Saviča strašiti po hodnikih FDV. S provokativnim zapisom na Twitterju je namreč skrajnež Domen Savič v ponedeljek popoldne opozoril, da predava na režimski fakulteti za družbene vede: “Danes ob 18h na FDV v predavalnici 13 ogrevanje pred 18. 10. 2018 – predavanje o medijskem aktivizmu, odgovornosti, vlogi posameznika!” Zadevo smo preverili, in ugotovili, da je Savič gostoval pri predavatelju Blažu Petkoviču, kjer so ga bili prisiljeni poslušati študenti drugega letnika novinarstva pri predmetu Novinarsko sporočanje I. In kdo je Blažu Petkoviču dovolil gostiti skrajneža Saviča na državni fakulteti, katere delovanje financiramo vsi davkoplačevalci? Nosilec omenjenega predmeta in tako Petkoviču neposredno nadrejeni je Marko Milosavljević, ki tudi sam redno najde svoje mesto v režimskem trobilu Večer, v katerem je pred nekaj več kot enim letom veliko pozornosti vzbudil s svojim nasprotovanjem organizaciji koncerta znanega hrvaškega glasbenika Marka Perkovića Thompsona. Kot smo že poročali v preteklosti, ima na režimski FDV Savič kar nekaj simpatizerjev, med drugim ga je nedavno javno prek Twitterja podprla tudi predavateljica na FDV in sodelavka Mirovnega inštituta Barbara Rajgelj.

Po pojasnila smo se obrnili tudi na FDV, kamor smo posredovali sledeča vprašanja:
– Kakšen namen ter kakšno vsebino je imelo predavanje Domna Saviča na FDV, ki je znan po svojem žaljenju katoličanov, prav tako pa v zadnjih tednih zbuja pozornost z željo po škodovanju Nova24TV: prek družbenih omrežij namreč poziva državna podjetja k prenehanju oglaševanja v tem mediju.
– Je imelo predavanje namen usposobiti študente takega aktivizma?
– Ali se v okviru pedagoških aktivnosti na vaši fakulteti študente usmerja k spremljanju določenih medijev in k škodovanju drugih, ki niso po okusu predavateljev?

Vodja službe za odnose z javnostmi s FDV nam je posredovala odgovor predstojnika katedre za novinarstvo, Jerneja Amona Prodnika: “Katedra za novinarstvo spoštuje avtonomijo članov in članic katedre ter njenih sodelavk in sodelavcev, zato je neprimerno, da bi se vmešavali v njihovo delo in konkretne vsebine, ki jih sicer določata sprejeta učni načrt in predmetnik. Ob tem študentke in študente spodbujamo, da spremljajo kvalitetne medije, ki v svojem delu spoštujejo splošno veljavne novinarske standarde.”

Fakulteta za družbene vede (Foto: Nova24TV)

J. Ž.

nazaj na vrh