Prihodnje leto nove zvezdice za turistične nastanitvene obrate

  • Napisal  C. R.
Piran Piran Foto: Federico Orsini / Wikipedia

Predvidoma v začetku prihodnjega leta bo zaživel nov sistem kategorizacije oziroma "zvezdic" za slovenske hotele in druge nastanitvene obrate. Ta naj bi pomagal okrepiti prepoznavnost in ugled slovenskega turizma, do ponudnikov namestitev pa bo predvidoma prijaznejši. Nastajajočega sistema znotraj verige Hotelstars se veselijo tudi hotelirji.

Trenutni sistem kategorizacije nastanitvenih obratov v Sloveniji je bil nazadnje temeljito posodobljen leta 2008, ko je bil sprejet pravilnik o kategorizaciji nastanitvenih obratov. "Sistem je bil takrat moderen in evropsko primerljiv, uvedena je bila tudi elektronska kategorizacija, vendar ga je zdaj treba prenoviti, še posebej upoštevaje nova strokovna spoznanja, članstvo v združenju Hotelstars ter ugotovljene pravne pomanjkljivosti obstoječega pravilnika," so za STA pojasnili na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo.

Poleg novejših smernic si na ministrstvu obetajo tudi dvig prepoznavnosti slovenskega hotelirstva, saj je sistem Hotelstars uveljavljen v 15 evropskih državah. "V Hotelstars je Slovenija vstopila na željo turističnega gospodarstva. Verjamemo, da standardi Hotelstars lahko prispevajo h dvigu prepoznavnosti in ugleda slovenskega hotelirstva," so zapisali.

Združenje Hotelstars sicer določa kategorizacijo hotelov, Slovenija pa bo posodobila tudi kriterije pri vseh ostalih nastanitvenih obratih. "Izhajali bomo iz smernic Hotelstarsa ob ohranjenih specifikah posameznih nastanitvenih obratov ter novih smernicah razvoja," so pojasnili. To na primer pomeni, da v primerih, ko določeni kriteriji, kot je velikost sobe ali površina postelje, ne bodo več obvezni element za hotele, ti ne bodo obvezni niti za ostale nastanitvene obrate.

Stroški uvajanja še neznanka

Koliko bo uvajanje novega sistema stalo, še ni jasno. Stroški, povezani z uvedbo novega sistema, se nanašajo predvsem na vzpostavitev novega elektronskega sistema, stroške vzdrževanja sistema, izvedbo izobraževanj za ocenjevanje nastanitvenih obratov in stroške brezplačnega svetovanja nastanitvenim obratom, so pojasnili na ministrstvu.

"Ker je izvedba teh povezana s postopki javnega naročanja in izbiro najugodnejšega ponudnika, o točni vrednosti projekta v tej fazi ne moremo govoriti," so pojasnili. So pa ob tem zagotovili, da ponudniki, ki izpolnjujejo kriterije po trenutno veljavni kategorizaciji, ne bodo soočeni z dodatnimi stroški.

Pravilnik o kategorizaciji nastanitvenih obratov s kriteriji bo sicer objavljen predvidoma v drugi polovici tega leta. Sledi implementacija, novi sistem pa naj bi tako zaživel v začetku prihodnjega leta.

Hotelirji zadovoljni

V Združenju hotelirjev Slovenije pozdravljajo priključitev sistemu Hotelstars, ki počasi postaja prevladujoč sistem v Evropi. "Zagotovo je prednost sistema Hotelstars ta, da je med drugim implementiran tudi v Avstriji in v Nemčiji, od koder prihaja največ tujih turistov v Slovenijo. Za goste je pomembno, da ponudniki zagotavljajo njim prepoznavno kakovost," je za STA povedal predsednik združenja ter direktor ljubljanskega hotela Slon Gregor Jamnik.

Pridružitev mednarodno prepoznavni turistični znamki je po oceni Jamnika pomembna z vidika doseganja višjih cen. Prednosti pa so tudi drugje. "Slovenski sistem je bil zapleten, okoren, v neskladju s sodobnimi trendi in pričakovanji gostov, neprijazen do hotelskih podjetij, birokratski, predvsem pa zahtevnejši od Hotelstarsa," je poudaril sogovornik. Bistveno prednost novega sistema vidi v dejstvu, da ta odpravlja neživljenske omejitve kvadrature sob in kopalnic, kar je ob obstoječih zakonih gradnje nemogoče spreminjati.

Nekaj elementov za petzvezdične hotele, ki so v slovenskem sistemu izbirni, v Hotelstars pa obvezni, bo sicer tem hotelom povzročilo dodatne stroške poslovanja. Takšno je na primer delovno mesto concierge (upravitelj). "Vseeno menimo, da bodo hotelska podjetja te zahteve uspela rešiti z drugačno sistematizacijo delovnih mest, vsaj v večjih hotelih brez dodatnih stroškov dela," je dodal Jamnik.

Okoljski znaki ostajajo izbirni

Na Slovenski turistični organizaciji (STO) dodajajo, da bodo v okviru posodobitve sistema kategorizacije nastanitvenih obratov znaki za okolje umeščeni kot izbirni element. Tako znak Slovenia Green, ki ga lahko pridobijo nastanitveni obrati v okviru Zelene sheme slovenskega turizma, ostaja element dodane vrednosti v sistemu kategorizacije nastanitvenih obratov, shema pa ostaja tudi orodje za pozicioniranje in promocijo nastanitvenih obratov.

"Raziskave kažejo, da je rezerviranje nastanitev, ki se certificirajo kot okolju prijazne, eden izmed glavnih trendov izbire nastanitve na področju nastanitvenega sektorja," so še poudarili na STO.

Slovenski hoteli lani prvič z dobičkom

V slovenskih hotelih poudarjajo še, da vse iniciative za dvig kakovosti v turizmu na dolgi rok pripomorejo k izboljševanju poslovnih rezultatov, k večji internacionalizaciji in predvsem približevanju mednarodnim praksam poslovanja v hotelirstvu in posledično boljšemu zadovoljevanju potreb mednarodnih gostov.

Poslovanje slovenskih hotelov se sicer obrača na bolje. "Slovenski hoteli skupaj letos prvič od izbruha krize beležimo dobiček v seštevku bilanc za poslovno leto 2016. To je dobra novica, saj bo končno tudi naša panoga povečala ugled pri bankah in potencialnih investitorjih, kar bo zagnalo nov prepotrebni investicijski cikel ne samo v hotelirstvo temveč v celotno turistično infrastrukturo, ker bo na daljši rok izboljšalo svetovno konkurenčnost slovenskega turizma," je pojasnil Jamnik.

Kar se tiče števila nočitev, stopnje zasedenosti in števila mednarodnih prihodov so številke letos rekordne, slovenski hotelirji pa bi si želeli še višje cene. Tako bi lahko ustvarjali višjo dodano vrednost, kar je uspelo vsem sosednjim bolj razvitim turističnim državam.

nazaj na vrh