Neverjetno! Tednik Demokracija postavlja umetniške smernice: Kar je bila lani poleti bojda sporna naslovnica revije, je ta teden performans na ljubljanskih ulicah!

  • Napisal  Ivan Šokić / Nova24tv.si
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
Na levi, naslovnica Demokracije, zaradi katere je ljubljanska policija sprožila kazensko preiskavo, na desni plakat sredi Ljubljane, ki je del "performansa" (vir: Demokracija, twitter) Na levi, naslovnica Demokracije, zaradi katere je ljubljanska policija sprožila kazensko preiskavo, na desni plakat sredi Ljubljane, ki je del "performansa" (vir: Demokracija, twitter)

Ko to počnejo desni mediji, je sovražni govor. Ko isto stvar naredijo levičarski “performans” umetniki, ki se v veliki meri financirajo iz državnega proračuna, je to “umetnost.” Lahko bi govorili o dvojnih merilih, a treba si je priznati, desnica je nova subverzivna kultura.

 

Pravijo, da je posnemanje najvišja oblika laskanja. Namreč, po Ljubljani so se za teden dni v okviru “festivala performansa” pojavili oglasni plakati, ki močno spominjajo na naslovnico avgustovskega izvoda Demokracije, na katerem je bila upodobljena ženska, s katere neznane temnopolte roke trgajo oblačila.

A kakor je videti, je šla sodobna umetnica Katarina Stegnar s svojimi plakati, označenimi s #hatebetter, še dlje. Ti namreč kažejo golo žensko, ki jo grabijo “pobarvane” temnopolte roke, ki so z nje že strgale vsa oblačila z izjemo modrca.

Se bo policija odzvala?
Zanimivo bo spremljati, kako bo na nekaj takega reagirala policija. Ta je namreč v januarju 2019 kar dvakrat zaslišala odgovornega urednika Demokracije Jožeta Biščaka, ker naj bi naslovnica, na kateri se črne roke stegujejo po beli ženski, javno spodbujala sovraštvo po 297. členu Kazenskega zakonika RS.

Glede na to, da je Stegnarjeva svojih 19 po Ljubljani razstavljenih plakatov pospremila z geslom “sovražite bolje”, pričakujemo, da bo policija ravnala vsaj enako, če ne ostreje. Saj za razliko od Demokracijine naslovnice, na kateri je pisalo opozorilo, da “z migranti v Slovenijo prihaja kultura posilstev”, Stegnarjeva mimoidoče dejansko poziva k močnejšemu sovraštvu.

Izgovarjati se, kaj je bil namen plakatov oziroma kako je bilo to storjeno “ironično”, tu nima smisla. Kajti zakon mora biti za vse enak. Lahko pa prosto priznamo in se zahvalimo umetniški srenji, da je sama nase prevzela odgovornost ozaveščanja o nevarnosti prihoda migrantov v Slovenijo. Bil je že čas, da so se tudi sami zavedli resnosti situacije, v kateri se nahajamo zaradi neodgovornosti vladajoče politike pri zaščiti svojih lastnih državljanov.

Kot je zaznati tudi na socialnih omrežjih, pa je celo med progresivci veliko zmedenih, saj sporočilo, ki naj bi ga plakat Stegnarjeve sporočal, ni najbolj jasno. Nekateri tako menijo, da plakat govori o rasnem profiliranju, ki velja za sprejeto prakso organov pregona v ZDA.

nazaj na vrh