Na infrastrukturnem ministrstvu povozili vse zakone: Direktorju urada za pomorstvo podaljšali mandat, čeprav bi morali objaviti javni razpis

  • Napisal  T. F. / Nova24tv
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
Jadran Klinec (foto: STA) Jadran Klinec (foto: STA)

Na ministrstvu za infrastrukturo je bil prejšnji teden na 262. dopisni seji vlade na predlog ministra Petra Gašperšiča podaljšan mandat direktorju Uprave RS za pomorstvo Koper, skladno z zakonom o javnih uslužbencih, ki določa, da lahko funkcionar oz. organ, pristojen za imenovanje, uradnika ponovno imenuje na isti položaj brez internega oz. javnega natečaja najkasneje tri mesece pred potekom obdobja imenovanja. Toda ob temeljitem pregledu uradnih dokumentov človek hitro ugotovi, da so predstavniki tehnične vlade, ki jo še vedno vodi Miro Cerar, očitno po nesreči (ali pa namerno) spregledali, da je rok za podaljšanje mandata pravzaprav že minil, zato podaljšanje sodelovanja z zdajšnjim direktorjem Jadranom Klincem po pravilih sploh ni bilo več mogoče in bi morali za novega direktorja objaviti javni razpis. Da zadeva močno smrdi, priča zgodba o koruptivnih poslih izpred nekaj let, ko je bil Klinec z nekaj sodelavci obtožen, da je v zameno za denarno protiuslugo prirejal javne razpise v korist podjetja svojega prijatelja, zaradi česar naj bi bil sprva tudi nastavljen na omenjeni položaj.

 

Jadranu Klincu, nekdanjemu članu in simpatizerju Državljanske liste Gregorja Viranta, sicer mandat poteče 29. oktobra letos, kar pomeni, da bi moral biti najkasneje do 28. julija 2018 imenovan na ta položaj za nadaljnjih pet let.  S tem, ko so ga imenovali šele 1. avgusta 2018, so na ministrstvu za infrastrukturo zamudili zakoniti trimesečni rok, zato je, v skladu s slovensko zakonodajo, njegovo podaljšanje mandata zakonsko neveljavno oz. nelegalno. Država je pri svojem poslovanju z navadnimi občani zelo striktna, sleherni zamujeni rok pomeni, da ni povratka, a očitno za prvorazredne državljane v Sloveniji veljajo drugačna pravila. Dogajanje na infrastrukturnem ministrstvu je očitno samo še en v dolgem nizu takšnih primerov.

Ni skrivnost, da želi vlada v odhajanju svoje zveste sodelavce zadržati na položajih, pa ne samo s političnega vidika, ampak tudi z dobičkonosnega vidika, saj je imelo ne nazadnje že prvotno imenovanje Jadrana Klinca na ta položaj pred petimi leti zelo jasen namen. Po naših zanesljivih informacijah so osebe, ki so ga kadrovale na položaj direktorja Uprave RS za pomorstvo Koper, na slovenski obali želele pridobiti različne koncesije, ki so povezane s pomorstvom in v katerih je kot tihi partner nameraval biti udeležen tudi Klinec.

Več nekdanjih zaposlenih nepravilnosti na uradu za pomorstvo prijavilo inšpektorjem in vladi
Ravno zato je negotov čas sestavljanja nove vlade, ko ni povsem jasno, ali bo Slovenijo vodila manjšinska vlada Marjana Šarca ali pa bi ob pripravljenosti sodelovati v tretjem krogu to vendarle uspelo relativnemu zmagovalcu volitev Janezu Janši, pravi čas, da v ozadju vlada v odhodu zagotovi nadaljevanje koruptivnih dejavnosti in si zagotovi preživetje. Po naših informacijah naj bi se na infrastrukturnem ministrstvu najbolj bali prav Slovenske demokratske stranke.

Več nekdanjih zaposlenih na Upravi RS za pomorstvo Koper je pred dvema letoma sprožilo pritožbe glede pristranskega in koruptivnega ravnanja direktorja Jadrana Klinca, a je več takšnih pisem v kabinetu svetovalke vlade romalo naravnost v koš. Za vzdrževanje in popravilo OVP gre iz državnega proračuna relativno visoka vsota, ki že vrsto let roma v roke politično nastavljenih oseb.

Klinca na mesto direktorja pripeljal, da bi uredil milijonski posel podjetju Crismani?
Po naših virih so glavni akterji, vključeni v korupcijo, Igor Bordon, vplivni član propadle Virantove politične stranke DL, Igor Maher, vplivni član DL in nesojeni minister, povezan z Andrejem Ribičem iz Elektra Ljubljana, pa tudi Bogdan Glavina (propadli ladjar podjetja Euroshipping, pomorski prevoz, agencija in poslovne storitve, d.o.o., ki trenutno formalno sodeluje s podjetjem Crismani ekološke storitve Koper d.o.o.) in – Jadran Klinec, sedanji direktor uprave, simpatizer politične stranke DZ in bivši zaposleni v podjetju Euroshipping oz. pri Bogdanu Glavini.

Bogdan Glavina je preko Igorja Maherja in Igorja Bordona dosegel, da so pred petimi leti postavili njegovega bivšega zaposlenega Jadran Klinca na mesto direktorja uprave, z namenom pridobitve koncesije za vzdrževanje in popravilo OVP kakor tudi še drugih zanje pridobitnih poslov. Koncesijo OVP naj bi formalno takrat prevzelo podjetje Crismani ekološke storitve Koper. Dejansko naj bi po tem načrtu koncesija OVP in posledično profit ostala v rokah tihih partnerjev, kot sta Bogdan Glavina in Jadran Klinec. Sirio d.o.o., dotedanji partner, kateremu so pogodbo podaljševali vsako leto, sej je zaradi prirejenih razpisov pritožil, zaradi česar je ostal partner, saj Crismani posla (še) ni dobil. A po naših informacijah se zdaj pripravlja nov razpis oz. nov poskus sklenitve posla s podjetjem Crismani.

Janša: Globoka država si ne želi močne in stabilne vlade, da se lahko še naprej krade
Razkritja o nepravilnostih na infrastrukturnem ministrstvu in na Upravi RS za pomorstvo prihajajo samo nekaj dni po tem, ko je predsednik zmagovite stranke na junijskih predčasnih volitvah v DZ, Janez Janša, v ekskluzivnem intervjuju za Nova24TV opozoril, da si globoka država ne želi stabilne vlade. “Gre za interesne skupine, ki v času kaosa iščejo koristi, tega ne dovolijo in s pomočjo medijskih spinov in tudi strašenj – marsikaj se verjetno dogaja v ozadju, česar sploh ne poznamo – pač držijo stran od tega in pobirajo sadove. Tudi v tem času, ko vlade ni, se prodajajo državni deleži, banke dajejo kredite, za katere bomo kasneje ugotavljali, da so morda spet nezavarovani,” je razlagal Janša. Te iste interesne skupine so, ne nazadnje, pred štirimi leti na oblast lansirale novo ime v obliki Mira Cerarja, zdaj pa si ob njegovem skorajšnjem odhodu tlakujejo pot za nadaljnjo krajo davkoplačevalskega denarja.

Poskušali smo stopiti v stik z Jadranom Klincem, ki pa je bil na svoji mobilni telefonski številki v sredo nedosegljiv. Za pojasnilo smo zaprosili tako na infrastrukturnem ministrstvu, kot tudi na Upravi RS za pomorstvo. Na odgovore še čakamo.

nazaj na vrh