Gozdovi in »varna hrana« vsaj dve izmed Židanovih in SD-jevih zlatih jam

Simbolična fotografija Simbolična fotografija Polona Avanzo/Demokracija

Dejan Židan in njegova SD sta v iztekajočem se mandatu zelo dobro poskrbela za financiranje svojega delovanja, s tem pa tudi za iztekajočo se volilno kampanjo. Najprej z slovenskimi državnimi gozdovi, nato pa še z akcijo Naša super hrana, vse to pa na račun slovenskih davkoplačevalcev. Od tega se je veliko denarja steklo tudi v posamezne medijske hiše, zaradi česar so bile te v iztekajoči se volilni kampanji do SD in Dejana Židana kot ministra za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ter predsednika stranke SD zelo prizanesljivi.

Odhajajoča koalicija v sestavi SMC, SD in DeSUS je sprejela sklep, da se upravljanje s slovenskimi gozdovi prenese na državno podjetje, imenovano Slovenski državni gozdovi, d. o. o. Idejni oče tega je bil prav Židan. Podjetje je začelo delovati 1. julija 2016, rečeno je bilo, da bo tako zagotovljeno dobro gospodarjenje s 234.986 hektarji slovenskih državnih gozdov. V podjetje so takoj nakazali 20 milijonov davkoplačevalskih evrov, s tem pa je to postalo zlata jama za različne svetovalce in piar agencije, ki so v tem času obogatele z visokimi zneski. Nekatere med njimi so nato sodelovale tudi pri vodenju SD-jeve kampanje. V SD to sicer zanikajo, pravijo, da so vse to naredili z lastnimi močmi, vendar naši viri in drugi javno objavljeni podatki kažejo drugače.

Koalicijske stranke so nato zelo dobro poskrbele tudi za nekatere zaposlene in svoje kadre. V podjetju Slovenski državni gozdovi je že preko 200 zaposlenih, število skrbno izbranih »naših« kadrov se nenehno povečuje. Vodilni so bogato nagrajeni, letni plači dveh vodilnih sta 75.588 in 88.920 evrov, hkrati pa so poskrbeli še za njune prestižne avtomobile. Pri tem gre tudi za kadre, ki so bili včasih člani stranke LDS, nato Zaresa, vsaj eden izmed njih pa se je preusmeril tudi v stranko DeSUS, vse skupaj pa je močno povezano z Židanom in SD.

Naslednji manever, ki si ga je Židan privoščil na račun davkoplačevalcev, pa je promocijska kampanja Naša super hrana. To izvaja agencija Futura, ki je v zasebni lasti, podjetje pa je bilo izbrano navkljub temu, da so bili najdražji ponudnik na javnem razpisu. Pod okriljem Židanovega ministrstva se je akcija začela novembra lani, skupno so za to namenili približno 3 milijone evrov, od tega je bilo za kreativno zasnovo namenjenih 649 tisoč evrov, za medijski zakup 2,3 milijona evrov in za komunikacijsko strategijo dobrih 82 tisoč evrov. Denar za akcijo plačujejo slovenski kmetje, delno pa tudi potrošniki, saj je del tega vključen v končno maloprodajno ceno izdelka.

nazaj na vrh