Drugorazredna v Jankovićevi Ljubljani: Kako osebje LPP dekle na invalidskem vozičku ni pustilo na avtobus, češ da bo kaj poškodovala! Izpostavljeno

  • Napisal  Janja S.
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
Slika je simbolična. (Slika: arhiv Demokracije) Slika je simbolična. (Slika: arhiv Demokracije)

V sredo zvečer se je na postajališču Ljubljanskega potniškega prometa (LPP) odvijala prava drama. Dekle na invalidskem vozičku ni mogla na avtobus, pravzaprav je osebje LPP ni spustilo na avtobus.

Matic B. je bil eden od tistih, ki so čakali na avtobus. Dogajanje je opisal na družbenem omrežju Facebook.

Objavljamo nelektorirano:

»Tole zdejle je blo pa kar malo neverjetno za 2019, milo povedano sem ostal brez besed. PRAV WTF!??

Čakamo na postajališču ZADNJA dva busa, v skupini poleg mene ena punca na vozičku. Se pripelje prva trola (za njeno smer). Nima rampe za invalide. Omenimo vozniku, da bi jo na roke dvignili v bus, on sodeluje, spusti bus na tej strani.

Ko jo želimo dvignit, se iz notranjosti oglasijo trije gospodje v LPP oblačilih, da naj ne delamo tega. Da itak pride še en bus (čeprav ni peljal do njenega doma). Da bomo kaj poškodovali (nisem vedel a misli bus ali punco ?) in da bo potem šofer odgovorn. Dobesedno “napodili” so nas...

W T F !? Ok, v tem pride drugi bus, stopim do šoferja in razložim zadevo. Pravi da nima rampe in da isto ne pusti, da jo damo gor. Njeni kolegi osupli nekaj protestirajo, js probam rešit problem.... tip pa hladnokrvno: Pokličite na firmo, naj pošljejo drug bus za njo (yeah, right! ?‍♂️), če vam pa kaj ne paše, pa pokličite Jankovića. Med tem punca v vozičku izjavi, da jo je sram, da se okol nje zdej cirkus zganja (what!??), men je pa malodane poču film. ? Resno?!!?? Kaj je potrebno naslednjič naredit Mestna občina Ljubljana / LPP - Ljubljanski Potniski Promet, da lahko drugorazrednega (očitno!?) državljana sredi deževnega večera spravimo domov??

Resno mi je dalo za mislit ob tem kako smo v zadnjih letih invalidom prijazni in “mamo vse spedenano”, a kolk težko je mal sodelovat samo zato, da se lahko človek na vozičku s trolo pelje domov... ? Fak no, ker podn... ?«

Oglasili so se iz LPP in na Facebook profilu odgovorili:

»Ponoči ste opisali dogodek, ki naj bi voznike LPP prikazal v slabi luči. Počutili ste se nemočnega, ker vozička niste mogli sami naložiti na avtobus. Gospa, ki jo omenjate, je prišla na postajališče z električnim vozičkom, ki tehta standardno od 120 do 230 kg. Če prištejemo še osebo, ki sedi v vozičku, je to v zadnjem primeru skupno 300 kg, ki bi jih moral dvigniti en človek. Ker električni vozički niso prilagojeni za dvigovanje, saj načeloma nimajo držal, ga sami niste mogli dvigniti.

Vozniki LPP imajo zaradi navedenih dejstev ustrezna navodila, da potniku pojasnijo, da vstop z električnim vozičkom v avtobus brez rampe ni mogoč in ta navodila so upoštevali, niso pa bili ob tem neprijazni. Istočasno potniku omogočijo storitev »Prevoz na klic«, kar so tudi storili.

Prvi voznik je izstopil in prišel do gospe, poskusil urediti premik, ter gospo nato prosil, naj počaka naslednji avtobus. Drugi voznik, ki se je srečal z gospo, je ponudil, da pokliče Prometno nadzorni center LPP, da bo LPP poslal posebej avtobus (in usposobljeno ekipo za take primere). Trije vozniki, ki so bili zraven, so potrdili navedbe voznika.

Štirje vozniki bi voziček sicer lahko dvignili in ga odnesli na avtobus, a v nadaljevanju ne bi bilo mogoče zagotoviti, da bi se potnica s tako težkim vozičkom ponovno varno premaknila iz avtobusa. Srečali ste dva zanesljiva voznika LPP, ki do sedaj nikoli nista imela nobenih pritožb. Drugi voznik vam je ponudil – naj omenimo še enkrat – da bo poklical ekipo LPP in posebej avtobus za gospo, da bi jo prepeljali domov. Vi in gospa ste ustrezno pomoč odklonila. Prosimo vas, da razumete, da naši vozniki ravnajo ustrezno z navodili in izkušnjami, ki smo jih pridobili v desetih letih odkar poteka storitev »Prevoz na klic«.

V desetih letih delovanja storitve smo sodelovali z vsemi organizacijami, ki so odgovorne za osebe z oviranostmi in smo preko njih tudi obveščali osebe z oviranostmi. Dnevno imamo 400 validacij oseb s posebnimi potrebami, ki se z nami vozijo. Sicer imamo od 120.000 do 200.000 validacij vseh potnikov na dan. Naši vozniki so vedno pripravljeni pomagati in so se tudi v tem primeru ustrezno odločili. Vendar je bila edina možna rešitev zavrnjena tako z vaše kot tudi s strani potnice.

Morda je nekje nekdo, ki še zmeraj ne ve za našo storitev »Prevoz na klic«. Zato bodite vi tisti, ki boste prvi seznanjali s to možnostjo. Da jo bodo ljudje, ki jo potrebujejo, dejansko tudi uporabili. Naj nas obvestijo o tem, da bodo potovali na naši liniji pozno zvečer in naredili bomo vse, da bomo dali na takšno vožnjo avtobus s klančino. Od 218 mestnih avtobusov je le še 38 avtobusov brez klančine. Z vsakim novim nakupom novih avtobusov – do sedaj smo kupili 200 novih avtobusov - , stare avtobuse zamenjamo in je takih brez klančine manj. Kmalu jih ne bo več. Bodite tako fair in pozovite vaše sledilce, da delijo naše sporočilo. To naredite zaradi naših 500 voznikov, ki se vsakodnevno srečujejo s potniki in z ljudmi, ki so potrebni pomoči, da bodo tudi potniki znali ravnati v takih primerih.

Kako deluje »Prevoz na klic«?

Potnik pokliče Prometno nadzorni center LPP na številko 01/ 58 22 425 ali 051/ 44 99 92, kjer poda zahtevo za prevoz na določen dan ob določeni uri in pridobi takojšnjo povratno informacijo o možnosti prevoza ter posledično tudi potrditev prevoza v okviru danih možnosti prevoznika LPP - to velja še posebej tedaj, ko potnik potrebuje za vstop klančino. Minimalno število avtobusov le te še nima, kar pa bo z nakupom novih avtobusov postopoma urejeno. Ko pokličete, vas seznanimo s tem, kdaj bo avtobus s klančino zagotovo na vašem postajališču, kjer nameravate vstopiti. Prometno nadzorni center LPP nato potnika najavi vozniku, le-ta pa ob določenem času in kraju na ustrezen način sprejme potnika na avtobus. S tem se oseba z oviranostjo izogne nepotrebnemu stresu, voznik pa je vnaprej seznanjen s potnikom, ki potrebuje pomoč in lahko temu primerno deluje. Razen tega lahko voznik potniku pomaga tudi v primeru izjemnih razmer (obvozi, nesreče...), kar pomeni, da ga / jo spremlja in poskrbi, da varno prispe domov oziroma do spremljevalca.«

nazaj na vrh