Analiza novinarjev Nove24tv: POP TV o Šarcu v 99 odstotkih pozitivno, o Janši v 38 odstotkih negativno, v času volitev je bilo negativnih novic o SDS več kot 70 %

  • Napisal  vir: nova24tv.si
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
Analiza novinarjev Nove24tv: POP TV o Šarcu v 99 odstotkih pozitivno, o Janši v 38 odstotkih negativno, v času volitev je bilo negativnih novic o SDS več kot 70 %

Marsikdo se vpraša, kako je mogoče, da sta premier Marjan Šarec in vlada tako priljubljena, ko pa slednja ni naredila še ničesar pomembnega v smeri sprejemanja reform (ali česarkoli drugega), razen da je podelila nekaj piškotkov ob navideznemu dvigu minimalne plače. To se po letu dni vlade levega šesterčka sploh prvič sprašuje tudi največja komercialna televizija v državi, POP TV, ta isti medijski gigant, ki je posodil svojo novinarko za nosilko evropske liste LMŠ. Da so Šarcu naklonjeni mediji, ki bi sicer morali opravljati vlogo “watchdoga”, je sicer jasno že tudi največjim naivnežem, a mainstream mediji s politbarometri in volilnimi projekcijami ohranjajo nekdanjega imitatorja pri vrhu priljubljenosti. Da ne gre samo za desničarske teorije zarote, kar SDS radi očitajo, so ugotovili tudi novinarji Nova24TV, ki so v preteklih dneh temeljito analizirali poročanje največjih mainstream medijev v državi (MMC RTV SLO, 24ur.com, Delo in Siol.net), v časovnem okviru od septembra lani do junija letos. Naši rezultati so neizpodbitno dokazali, da poročajo izrazito v korist predsednika vlade Šarca in ga na ta način poskušajo prikazati kot odločnega in premišljenega voditelja. Kar ne čudi, sploh glede na to, da so prav ti mediji po državnozborskih volitvah izrazito navijali prav za vlado pod vodstvom Šarca ter s tem odkrito nasprotovali dejstvu, da bi premier moral postati Janez Janša, predsednik stranke SDS, ki je bila relativna zmagovalka volitev. 

 

Kmalu bo minilo leto dni vlade, ki jo vodi Marjan Šarec. V tem obdobju so se razmere v Sloveniji vidno poslabšale, kar se kaže v katastrofalnem stanju v policiji, vojski, zdravstvu ter predvsem v slabši varnosti slovenskega prebivalstva, ki ga ogrožajo predvsem množične ilegalne migracije. Ne glede na to, da ilegalni migranti slovenske državljane ugrabljajo, jim kradejo vozila, uničujejo vikende, kamenjajo mladoletne deklice ter zabadajo taksiste, pa premier Šarec in notranji minister Boštjan Poklukar še vedno zmotno trdita, da je situacija na slovensko-hrvaški meji pod nadzorom. In to kljub temu, da celo predsednik Republike Slovenije Borut Pahor opozarja na dejstvo, da obstaja velika verjetnost, da Slovenija ob nadaljnjem neučinkovitem varovanju schengenske meje postane migrantski žep.

Glede na alarmantno stanje v naši državi je še kako presenetljivo dejstvo, da rezultati anket, ki jih objavljajo slovenski mediji, večinoma kažejo na veliko priljubljenost Šarčeve vlade in stranke Lista Marjana Šarca (LMŠ). Pri tem pa zagotovo velja poudariti, da imajo velik vpliv na javno mnenje prav mediji sami. Ti namreč pogosto poročajo manipulativno, na način, da javno mnenje ustvarjajo, namesto da bi ga merili. Da bi torej prišli do zaključka, kje tiči razlog za podporo Šarcu v anketah, smo preverili poročanje večjih slovenskih medijev od ustoličenja Šarčeve vlade lani septembra pa vse do letošnjega julija. Pri tem smo se posvetili njihovim objavam o Šarcu oziroma vladi ter stranki Socialni demokrati (SD) na eni strani ter Slovenski demokratski stranki (SDS) oziroma Janezu Janši na drugi strani.

Ugotavljali smo, o katerih temah so poročali pozitivno in o katerih negativno. V analizo so bili zajeti naslednji mediji: MMC RTV SLO, 24ur.com, Delo in Siol.net. Pri tem je glede pozitivnih objav o stranki SDS in njenem prvaku Janezu Janši treba izpostaviti, da se te povsem razlikujejo od pozitivnih objav o Šarčevi vladi. Pozitivne objave o SDS namreč predstavljajo tiste objave, ki podajajo gola dejstva, pri Šarcu pa gre za podajanje hvalospevov, ki jih pri poročanju o stranki SDS ni zaznati. Naše ugotovitve predstavljamo za vsak omenjen medij posebej.

MMC RTV SLO
Spletni portal MMC RTV SLO je o Šarcu in njegovi vladi pozitivno poročal v kar 97 odstotkih vseh člankov, negativno pa le v 3 odstotkih člankov, ki so se navezovali na to temo. Glede Šarčeve vlade so septembra pisali, kako bo ta imela posluh za avtoprevoznike in da bodo vrata vedno odprta za gospodarstvenike, saj naj vladi ne bi bilo vseeno za položaj gospodarstva v Sloveniji. Nato pa so začeli izpostavljati populistične izjave Šarca, ki jih je ta pričel izrekati, potem ko je v vlogi predsednika vlade kmalu ugotovil, da bi ga lahko mediji zaradi neznanja začeli loviti na napačnih podatkih in številkah. Tako so pričeli nastajati članki z naslovi kot so: “Mir bo takrat, ko bosta tudi v naši državi dva sodelavca sposobna iti na kavo, ne da bi se skregala zaradi politike”, “Vlada ni zato, da ugaja, ampak zato, da deluje”, “Nestrpnosti ne toleriramo”, “Če bo Črnčec ravnal drugače, bo odstavljen.”.

Vse njegove poteze, kot so kadrovske menjave, ki bi jih sicer močno očitali na primer zmagovalcu volitev Janši, so začeli opravičevati z besedami Šarca, da če želi kot nov človek kaj spremeniti, potem pač mora nujno izvesti kadrovske menjave. Glede prvih 100 dni vladanja so bili na nacionalki izrazito pozitivni zaradi dviga minimalne plače, rebalansa proračuna in pogajanj s sindikati javnega sektorja. Predvsem od januarja dalje je opaziti, kako so pričeli pisati o priljubljenosti Šarčeve vlade in ji pripisovati rekordno podporo.

Podobno je bilo s poročanjem o stranki SD. V kar 91 odstotkih vseh člankov, ki so se navezovali nanjo, je bila namreč predstavljena pozitivno in le v 9 odstotkih negativno. Popolnoma drugačna pa je bila slika pri objavah, ki so se navezovale na stranko SDS oziroma njenega predsednika Janše: v tem primeru je bilo namreč kar 43 odstotkov objav negativnih, pozitivnih pa 57 odstotkov.

Članek z naslovom “Šarec: Če hočem kot nov človek kaj spreminjati, potem je nujno izvesti kadrovske menjave”, ki je bil 17. decembra 2018 objavljen na spletni strani MMC RTV SLO. (Foto: posnetek zaslona)

Članek z naslovom “Šarec: Vlada ni zato, da ugaja, ampak zato, da deluje”, ki je bil 21. septembra 2018 objavljen na spletni strani MMC RTV SLO. (Foto: posnetek zaslona)

Članek z naslovom “Janša zaradi razžalitve novinark obsojen na tri mesece pogojne zaporne kazni”, ki je bil 23. novembra 2018 objavljen na spletni strani MMC RTV SLO. (Foto: posnetek zaslona)

24ur.com
Spletni portal 24ur.com je o Šarcu in njegovi vladi pozitivno poročal v kar 99 odstotkih vseh člankov, ki so se navezovali na to temo. Podobno je bilo s poročanjem o stranki SD. V kar 92 odstotkih vseh člankov, ki so se navezovali nanjo, je bila namreč predstavljena pozitivno in le v 8 odstotkih negativno. Popolnoma drugačna pa je bila slika pri objavah, ki so se navezovale na stranko SDS oziroma Janšo: v tem primeru je bilo namreč kar 38 odstotkov objav negativnih, pozitivnih pa 62 odstotkov objav. Pri tem še posebej bode v oči dejstvo, da je bila stranka SDS negativnega poročanja deležna predvsem v obdobju pred letošnjimi evropskimi volitvami, ko naj bi mediji nasploh kritično objavljali svoje članke, kar pa, kot kaže, za spletni portal 24ur.com ne velja. V predvolilnem času so se namreč obregnili celo ob objavo stranke SDS na Twitterju, v kateri je realno opozorila na visoko ceno vinjet v Sloveniji v primerjavi s tistimi v Avstriji. Jasno torej je, da je bil glavni cilj omenjenih objav kar najbolj vplivati na rezultate volitev ter kar najbolj zreducirani število glasov na desnici. Naši novinarji so našteli prek 90 odstotkov negativnih objav zoper SDS in Janšo ravno v mesecu maju 2019.

Za primerjavo; tudi v mesecu maju 2018, ki smo ga izjemoma vzeli pod drobnogled, kar se tiče poročanja 24ur oziroma POP TV, je bilo negativno poročanje zoper SDS in Janšo v najmanj 70 odstotkih. Prednjačila je novinarka Irena Joveva, ki je o SDS negativno poročala zlasti s konvencije v Celju, kjer je obisk Orbana vrednotila negativno in žalila vodstvo SDS, da skupaj z madžarskim voditeljem “sinhrono” maha z zastavicami. POP TV je na dan takrat spet privlekel afero Dijana Đuđić, na posebej zanjo postavljeni pručki pred ograjo na Trstenjakovi na dan volitev pa je Joveva tudi lansirala afero, češ da je stranka SDS novinarja Nova24TV (Luko Svetino) v svoje prostore spustila prej kot vse preostale. No, leto dni pozneje je sama končala v politiki, ko je direktno s POP TV prestopila na evropsko listo LMŠ (kot nosilka!).

Članek z naslovom “Šarčeva vlada se je takoj pognala na delo”, ki je bil 14. septembra 2018 objavljen na spletni strani 24ur.com. (Foto: posnetek zaslona)

 

Članek z naslovom “Zakaj SDS cen slovenskih vinjet ne more primerjati z avstrijskimi?”, ki je bil 22. maja 2019 objavljen na spletni strani 24ur.com. (Foto: posnetek zaslona)

Siol.net
Le nekoliko manj je bil pri svojem poročanju pristranski spletni portal Siol.net. O Šarcu in njegovi vladi je namreč pozitivno poročal v 95 odstotkih vseh člankov, ki so se navezovali na to temo, negativno pa le v 5 odstotkih. Podobno je bilo s poročanjem o stranki SD. V kar 75 odstotkih vseh člankov, ki so se navezovali nanjo, je bila namreč predstavljena pozitivno, v 25 odstotkih pa negativno. Popolnoma drugačna pa je bila slika tudi v tem primeru pri objavah, ki so se navezovale na stranko SDS oziroma Janšo: v tem primeru je bilo namreč kar 31 odstotkov objav negativnih, pozitivnih (nevtralnih) pa 69 odstotkov objav. Med drugim so objavili tudi famozen intervju z Damirjem Črnčecem, ki je bil še nedavno pomemben akter na desnici, zdaj pa je Šarčev državni sekretar za nacionalno varnost. Črnčec je v intervjuju, ki je bil izrazito uperjen proti stranki SDS, o Janši med drugim povedal, da je ta skozi njegove oči politični dinozaver v digitalni dobi in “da seveda politik, katerega glavni motiv za priti na oblast je maščevalnost, ne more biti predsednik vlade. To je moje stališče, za katerim trdno stojim“.

Članek z naslovom “Vox populi: Marjan Šarec še okrepil priljubljenost”, ki je bil 17. februarja 2019 objavljen na spletni strani Siol.net. (Foto: posnetek zaslona)

Članek z naslovom “Damir Črnčec razkriva, kaj si danes misli o Janši in zakaj se je pridružil Šarcu #intervju #video”, ki je bil 30. marca 2019 objavljen na spletni strani Siol.net. (Foto: posnetek zaslona)

Delo
Spletni portal Delo je o Šarcu in njegovi vladi pozitivno poročal v kar 89 odstotkih vseh člankov, negativno pa le v 11 odstotkih člankov, ki so se navezovali na to temo. Kot enega najbolj bizarnih člankov, ki vladanje Šarca povzdigujejo, je treba omeniti članek z naslovom: “Marjan Šarec je v slovenski politiki to, kar je Luka Dončić v košarki”, v katerem ustanoviteljica Mediane Janja Božič Marolt Šarca povsem neutemeljeno primerja z Dončićem. “Kje iščemo vzrok za njegov uspeh? Zagotovo v njegovem talentu in dolgoletnem garaštvu. Seveda je bil tudi v pravem času na pravem mestu, za kar je poskrbela mama, ima dobre trenerje in dober menedžment. Šarec je v slovenski politiki to, kar je Dončić na košarkaškem parketu.  Menim, da je izjemen talent in da je njegova velika prednost, da izhaja iz ljudi in zna zato bolje spregovoriti ljudem. V literaturi piše, da so družbena in politična mnenja predvsem intuitivna. Šarec torej zna prisluhniti, ne izhaja le iz sebe, ampak tudi iz ljudi.” Seveda je popolnoma drugačna slika pri objavah, ki so se navezovale na stranko SDS in predsednika Janšo: v tem primeru je bilo namreč kar 55 odstotkov objav negativnih, pozitivnih pa le 45 odstotkov.

Članek z naslovom “Marjan Šarec je v slovenski politiki to, kar je Luka Dončić v košarki”, ki je bil 2. februarja 2019 objavljen na spletni strani Delo. (Foto: posnetek zaslona)

Članek z naslovom “Kučan: V čivku Janeza Janše je skoraj toliko laži, kolikor je besed”, ki je bil 30. junija 2019 objavljen na spletni strani Delo. (Foto: posnetek zaslona)

Članek z naslovom “Trikrat ne za Janšo in Matoza”, ki je bil 16. novembra 2018 objavljen na spletni strani Delo. (Foto: posnetek zaslona)

Hana Murn, Rajko Golob

nazaj na vrh