Nevarni koronavirus je prizadel glasbeno industrijo po vsem svetu

 Koronavirus je prizadel glasbeno industrijo po vsem svetu. Foto: Twitter Koronavirus je prizadel glasbeno industrijo po vsem svetu. Foto: Twitter

Posledice razmaha koronavirusa po svetu močno čuti tudi glasbena industrija, odpovedani so številni koncerti in festivali.

Izbruh koronavirusa je po vsem svetu povzročil nemalo težav, med drugim so odpovedani številni množični dogodki, vključno s športnimi tekmovanji in z glasbenimi koncerti. Med januarjem in marcem so na Kitajskem in v Hongkongu odpovedali več kot 20 tisoč glasbenih dogodkov, trendu odpovedovanja pa sta se pridružili tudi Evropa in ZDA. Tako organizatorji koncertov kot glasbeniki se srečujejo z velikimi finančnimi izgubami, ob tem pa se razvijajo alternativni pristopi k izvajanju žive glasbe.

Odpovedani koncerti in festivali

Dva velika festivala v bližini Slovenije – InMusic junija v Zagrebu in Sea Star Festival maja v Umagu – za zdaj ostajata na sporedu, posamezni koncerti pa se tako kot drugje po svetu tudi pri nas že ukinjajo. Odpovedan je bil težko pričakovani koncert Andree Bocellija v Stožicah, Mi2 v Cankarjevem domu, koncert je odpovedal tudi Gal Gjurin ter nekaj drugih izvajalcev. Na razmah virusa COVID-19 se odziva vedno več organizatorjev, nedavno so v Franciji odpovedali zimsko izvedbo festivala elektronske glasbe Tomorrowland.

Francoska vlada je namreč prepovedala dogodke, kjer se zbere več kot pet tisoč ljudi, kar pomeni odpoved vseh srednjih do večjih koncertov v državi. Medtem pa so v Švici število udeležencev na javnih in zasebnih dogodkih omejili na tisoč. Številni glasbeniki so bili primorani odpovedati koncerte ali celo turneje. Mariah Carey je zaradi omejenih letov prestavila koncert na Havajih, Stormzy in Khalid sta odpovedala azijski del svetovne turneje, prav tako so azijske koncerte odpovedali pank-rokerji Green Day.

Organizatorji koncertov in festivalov pa se ob tem soočajo s slabo prodajo vstopnic in nizko udeležbo. Kombinacija omejenih letov in strah pred potovanjem ter morebitno okužbo je močno načela trg koncertnih vstopnic, vodilna ameriška korporacija zabavne industrije Live Nation beleži skoraj 20-odstoten padec vrednosti delnice.

Koncerti iz dnevne sobe

Na celotnem območju Kitajske je scena žive glasbe ta čas mrtva. Glasbeniki pa ob tem niso odložili inštrumentov, pač pa so se krizi prilagodili. Ogromno izvajalcev je spremenilo svoje stanovanje oziroma studie v koncertni prostor, nastope pa v živo prenašajo prek različnih spletnih platform. Najbolj priljubljena je platforma BiliBili, ki »obiskovalcem« med koncertom omogoča tudi klepet, kar ustvarja večji občutek navzočnosti.

Koronavirus lepo zveni

Naj se sliši še tako absurdno, a zvok koronavirusa je prav prijeten za uho. Glasbenik Eric Drass je namreč prek ameriškega inštituta za nacionalno zdravje NIT (National Instutute of Health) pridobil DNK zapis virusa COVID-19 in na podlagi zaporedja sestavil kompozicijo. »Svet se opoteka na robu pandemije. Situacija je zaskrbljiva, a smrtnost je relativno nizka. V določenih pogledih je odziv družbe na virus bolj zanimiv kot sam virus – finančni trgi se sesuvajo, celotna mesta se zapirajo v karantene. Ko je NIH objavila DNK zaporedje virusa COVID-19 sem se odločil, da zapis pretvorim v glasbene note in poslušam, kako zveni,« je o projektu »The Sound of COVID-19« zapisal avtor. »Skladba zveni, kot da bi Depeche Mode ustvarili sint-pop skadbo za hekerski film v začetku 80. let,« pa kompozicijo opisujejo na spletni strani Fast Company.

nazaj na vrh