Zakaj obkrožiti proti?

  • Napisal  Iva Pavlin Žurman
Predlog revizije trase drugega tira Predlog revizije trase drugega tira Foto: Matic Štojs

Projekt »Drugi tir« (vlada) predvideva gradnjo enojnega tira (dolžina 27 km s 20,5 km predorov) na novi geološko sporni trasi z nepotrebnim 200 milijonov evrov dragim zavojem proti Italiji, kjer bodo vlaki vozili navzgor. Vladni (piar) predstavniki vrednost investicije vsakodnevno znižujejo, direktor SŽ pa je priznal, da cena ne bo bistveno odstopala od prvotne, 1400 milijonov evrov. Navzdol bodo vlaki še naprej vozili po stari (zastareli) trasi s problemi: požari, hrup, nevarnost onesnaževanja podtalnice.

Projekt strokovne skupine (dr. Duhovnik) predvideva posodobitev stare proge, dodaja drugi tir in rešuje dosedanje probleme s 4 km predorom, vse za 800 milijonov evrov.  

Poleg te različice obstajajo tudi druge, konkurenčne vladni, vendar je vlada, ne da bi prej naredila primerjavo(!) in izbrala optimalno različico, določila svojo različico (projekt star 20 let), kot edino in jo s preglasovanjem sprejela v Državnem zboru (s spornim zakonom o financiranju). Takemu ravnanju je treba ostro nasprotovati in na referendumu glasovati proti!

Vlada si je dodelila tudi 100 tisoč evrov davkoplačevalskega denarja za agitprop. Tako na http://www.drugitir.si/podporniki z našim denarjem propagira v DZ izglasovan – izsiljen (vladajoča koalicija SMS, SD, DeSuS) projekt, ki uzakonja korupcijo. Za podporo – propagando  je pridobila znane gospodarstvenike, ki z izjavami prepričujejo o nujnosti njenega projekta imenovanega Drugi tir. Bodo predstavniki vlade, koalicije in njihovi podporniki tudi zastavili  svoje premoženje kot garancijo v primeru neuspešnosti tega projekta?

Podporniki, ki propagirajo vladin projekt Drugi tir so izjavili:

Boštjan Gorjup, predsednik Gospodarske zbornice Slovenije: »Na referendumu bom glasoval ZA drugi tir, saj menim, da slovensko gospodarstvo potrebuje odločitve in rešitve v doglednem času. Pomembno je, da so med viri financiranja znatna evropska sredstva in da so plačniki tudi vsi uporabniki logističnih storitev. S tem sredstva državnega poračuna lahko uporabimo za dobro ljudi in gospodarstva. Vsekakor je treba projekt izpeljati v smislu dobrega gospodarja in z ustreznim nadzorom.«

DavkoPlačevalcSeNeDamo  bomo glasovali PROTI vladnemu projektu Drugi tir,  saj menimo (tako kot Boštjan Gorjup), da slovensko gospodarstvo potrebuje odločitve in rešitve v doglednem času. Medtem ko bo enojni tir imenovan Drugi tir dokončan šele 2026, bo drugi tir (dvotirna železnica) po različici strokovne skupine (dr. Duhovnik) izgrajen  že leta 2022. Ali g. Gorjup tega ne ve? Ali ni bil na predstavitvi vseh različic drugega tira v Državnem svetu? Ali g. Gorjup ve, koliko bo stal dvojni vladin tir, ki ga vlada sedaj obljublja in bo končan šele 2033! In še, vlada iz dneva v dan spreminja vrednost investicije (enojnega tira), ker se zaveda, da dvotirna(!) varianta strokovne skupine (800 milijonov) pomeni prihranek, s katerim bi lahko posodobili železnico tja do Šentilja.

Bruno Korelič, nekdanji predsednik uprave Luke Koper : »Pristanišče v Kopru in Slovenske železnice sta močno vpeti v mednarodne tokove zato je strateškega pomena izgradnja nove proge in posodobitev železniške infrastrukture. Vsi, ki se v Sloveniji spoznamo na logistiko in njen vpliv na gospodarstvo zagotovo podpiramo projekt drugega tira in bomo glasovali ZA sprejem zakona.«

DavkoPlačevalciSeNeDamo podpiramo izjavo Bruna Koreliča o pomenu izgradnje in posodobitve železniške infrastrukture, zato bomo glasovali PROTI sprejemu zakona enojnega tira, saj različica strokovne skupine (dr. Duhovnik)  omogoča dvotirno progo(!) za polovično ceno enotirne proge(!), ki je predvidena v zakonu.

Črtomir Remec, Inženirska zbornica Slovenije: »Kot predsednik Evropskega sveta inženirskih zbornic se zavzemam za preusmeritev tovornega in potniškega prometa s cest na železnico, kar je prednostni cilj Evropske komisije. Zato je bila tudi izbrana trasa Koper-Divača ponovno uvrščena v koridor Baltik-Jadran in s tem upravičena do nepovratnih evropskih sredstev.«

Tudi DavkoPlačevalciSeNeDamo (pobudniki referenduma) se zavzemamo za preusmeritev tovornega in potniškega prometa s cest na železnico, ne podpiramo pa koruptivnega vladnega projekta Drugi tir (sic!), zato bomo glasovali PROTI! Je prednostni cilj Evropske komisije tudi korupcija?, sprašujemo g. Remca.

Dušan Mes, Slovenske železnice, generalni direktor Slovenskih železnic: »Drugi tir je za razvoj logistike in slovenskega gospodarstva ključnega pomena. Prizadevamo si, da bi bil zgrajen čim hitreje in čim bolj racionalno…«

DavkoPlačevalciSeNeDamo se popolnoma strinjamo z izjavo g. Mesa zato bomo glasovali PROTI zakonu o Drugem tiru, saj podpiramo hitro in racionalno gradnjo sodobne dvotirne progo Koper Divača in posodobitev tudi ostale železniške infrastrukture!

Ivo Boscarol, Pipistrel: »Čas je, da slovensko železniško infrastrukturo, ki je v tem trenutku največji tehnični muzej na svetu, posodobimo z vsaj enim modernim delom proge …«

DavkoPlačevalciSeNeDamo: 27 km enega tira skozi 20,5 km predorov z mostovi in vadukti ne bo odpravilo slovenskega železniškega tehničnega muzeja, bo pa vsekakor onemogočilo, da bi z izbiro optimalne (ekonomsko, tehnično in okoljevarstveno) različice dveh tirov (!) posodobili ne le povezavo Kopra in Divače, ampak tudi ostalo slovensko železniško, je treba povedati vsem, ki ne poznajo problematike vladnega Drugega tira. Na žalost tudi inovativnemu in uspešnemu podjetniku Boscarolu!

Ob zaključku postavljamo državljani - davkoplačevalci vsem zgoraj navedenim gospodarstvenikom (podpornikom vladnega projekta Drugi tir) in ostalim,  Jožetu Colariču, Jožetu Mermalu, Petru Kukovici in Tanji Skaza, ki s svojimi izjavami v propagandnem izdelku vlade podpirajo Drugi tir, vprašanje:

Ali ste pripravljeni vložiti lastna sredstva v projekt Drugi tir, saj naj bi po zagotovilih predstavnika vlade (podjetje 2TDK) Metoda  Dragonje prinašal dobiček?!

DavkoPlačevalciSeNeDamo! Glasovali bomo PROTI!

O razlogih za naše nasprotovanje Drugemu tiru pišemo na spletnem portalu referendumdrugitir.si in cenzura.si

Iva Pavlin Žurman

nazaj na vrh