SDS predlaga ukinitev obvezne registracije koles s pomožnim motorjem

  • Napisal  SDS
SDS predlaga ukinitev obvezne registracije koles s pomožnim motorjem Foto: Liftarn / Wikipedia

Državni zbor je 19. oktobra 2016 sprejel predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o motornih vozilih in predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pravilih cestnega prometa, ki določata, da bodo morali biti po 1. maju letos mopedi, pri katerih trajna nazivna moč pogonskega motorja ne presega 4 kW in konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, registrirani.



V poslanski skupini SDS smo prepričani, da oba zakona nista zagotovila višjih standardov varnosti, kot so v času sprejemanja zakona zagotavljali predlagatelji. Še več, s sprejetjem teh dveh zakonov so se lastniki koles z motorjem oziroma mopedov ob postopku registracije soočili z vrsto administrativnih in včasih tudi skoraj nerešljivih praktičnih težav, o katerih so mediji tudi poročali. Prav tako številni za svoj moped, ki so ga kupili pred deset in več leti, nimajo potrdila o lastništvu in druge dokumentacije, s katero bi lastništvo dokazovali, sam ugotovitveni postopek za dokazovanje lastništva pa je zapleten in dolgotrajen.

Dejstvo je tudi, da se pri starejših mopedih lahko zaplete pri mejni hitrosti, ki je 25 km/h. Nekateri mopedi, ki jih vozniki zaženejo s pomočjo pedal, so hitrejši od 25 km/h – ne da bi bila kadar koli predelani. Ker gre za starejše mopede, enostavna elektronska blokada motorja pri njih ni mogoča, je pa mogoče nastaviti uplinjač ali prenos pogona na jermenu oziroma verigi. Toda nato se pojavlja vprašanje homologacije, saj moped ni več skladen s svojo prvotno izvedbo. Lastnik se sicer lahko odloči, da bo moped registriral kot kolo z motorjem, vendar bo moral s kolesarskih stez na cesto, kjer pa bo bistveno počasnejši od vseh drugih in bo s tem predstavljal oviro na cestišču ter ogrožal sebe in varnost drugih vozil.

Omenjena ureditev, ki predvideva registracijo mopedov, predstavlja dodatne finančne in administrativne obveznosti za njihove lastnike, ki so ta vozila kupili ravno s pričakovanji o manjšem obsegu tovrstnih obveznosti. Če seštejemo stroške, ki jih bo imel lastnik pri urejanju registracije mopeda, pridemo do zneska nekaj nad 80 evrov.

Zaradi vsega navedenega smo v poslanski skupini SDS danes v parlamentarni postopek vložili novelo zakona o motornih vozilih, s katero predlagamo ukinitev obveznost registracije mopedov, katerih največja konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h. S predlagano novelo želimo državljane razbremeniti nepremostljivih ovir in zapletov, ki jih je s sprejemom zakona povzročila vladajoča koalicija Mira Cerarja.

nazaj na vrh