S fasade vladnega 2tir-a odpada omet - poziv ministrici Alenki Bratušek!

  • Napisal  Vili Kovačič
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
Vir: Twitter Vir: Twitter

Novinar Boris Šuligoj 31.08.2018 v Delu svoj prispevek naslavlja: DRUGEGA TIRA ŠE LEP ČAS NE BOMO GRADILI. Pri tem navaja, da za DVOTIRNO progo vladnega drugega tira manjkajo štiri stvari: 1) DPN - državni prostorski načrt 2) okoljevarstveno soglasje 3) investicijski program 4) soglasje Italije. Vendar to ni vse.

Vladni 2 tir posega v osrčje NATURE 2000. Direktiva o ohranjanju habitatov preprečuje vsak poseg vanjo, posebno ko gre za rezervat. Območje krajev Glinščica, Griže in Beka je rezervat biotske raznovrstnosti svetovnega pomena. Država namesto, da bi ga zaščitila, počne ravno nasprotno.
Vse od avgustovskega porušenja viadukta v Genovi dalje pa stopa v ospredje tudi, do sedaj neupoštevan, varnostni vidik te trase, ki točno pod avtocestnim viaduktom Črni kal načrtuje dva nova železniška viadukta. Kljub temu, da je križanje varnostno izjemno rizično. Ne le zaradi 2 nadstropne konstrukcije, pač pa tudi zato, ker naj bi se na stiku flišnega in apnenčastega območja začelo novo miniranje in s tem destabilizacija obstoječega viadukta. Krajani tega območja imajo izkušnje že pri avtocestnem viaduktu, zdaj jim grozi križanje treh viaduktov in obsežna miniranja.
V predvolilni kampanji so vsi razen Cerarjeve SMC zahtevali revizijo projekta in ukinitev podjetja 2TDK. Zdaj o tem koalicija molči in stranke na oblasti se z ministrico vred, obnašajo kot da volitev in njihovih obljub sploh ni bilo.
Zato pozivam ministrico, da stori kar je obljubljala: ukinitev podjetja 2TDK in revizijo projekta. Kajti DVOJNI tir lahko zgradimo tudi drugače: 3 x ceneje , 2 x hitreje ter brez škode za ljudi in okolje, po trasi, ki se Naturi 2000 v celoti izogne. Ki ne posega v vodovarstveno območje in ki ni gradbeno rizična, hkrati pa pomeni izgradnjo 2 tira za več kot 2,5 milijarde ceneje (po grobi oceni koprskega župana Popoviča). Indikativen je samo en podatek: s 6,5 km tunelov nasproti 20,5 kilometra. Samo bedak bo po nepotrebnem rinil z glavo v zid in v zemljo.
In še nekaj je pomembno. Koprska luka ne rabi le pretovor, rabi tudi turistično železniško povezavo s celino. Z vladno traso z 20,6 km tunelov je ne bo imela nikoli. Ali bomo razvijali turizem v tunelih !?
Slovenske železnice že dolgo čakajo na prehod na izmenični tok, sedanji enosmerni, je zapuščina fašizma. Ta prehod je predpogoj za pretvorbo zavorne energije v elektriko in njen dovod v omrežje ter s tem povečanje izkoristka električnih lokomotiv. To bi hkrati omogočilo zmanjšanje velikega hrupa v Luki Koper za oskrbo z elektriko iz naftnih agregatov. To bi bil resničen razvoj in napredek o katerem je domišljavo besedičil bivši predsednik vlade Miro Cerar, nam pa očital, da smo proti razvoju.
Čas je, da ministrica Alenka Bratušek obrne nov list in prisluhne drugačni rešitvi. Pozivam njo in predsednika vlade, da sprejme kritike in naredi konec gluhonememu in slepemu vladanju. Predno dokončno in nepovratno prižgeta zeleno luč projektu, zaradi katerega nas bo vse bolela glava.
Tudi parlamentarna preiskava o projektu 2tir in poslovanju 2TDK je nujna. Preiskava zdaj, ne čez 6 let, kot pri TEŠ6. Kam je šlo 60 milijonov ? Napoveduje se novih 100 milijonov. Podjetje 2TDK je pri firmi De Loite za 600.000 eur naročilo investicijski program o katerem se je vladni piar hvalil, da je izdelan že od samega začetka. Vlada tudi nerazumno stavi na evropski denar in nepotrebno vključuje Madžarsko, medtem ko uporabnino za tranzit po železnici (cca 200 milijonov namesto 8 milijonov) Slovenija praktično ne zaračunava. Skratka, dovolj razlogov je za parlamentarno preiskavo !
Od ministrice pričakujemo nov začetek. Natura 2000 je mednarodna obveza, saj gre za rezervat biotske raznovrstnosti svetovnega pomena. Pritožba na EU komisijo je že vložena. Po vladnih bližnjicah dvojnega tira še 10 let ne bo, po alternativni trasi pa se izgradnja lahko začne v nekaj mesecih. In končno, važno je le eno: kdaj bo dvojni tir dokončan, ne kdaj bo zasajena famozna prva lopata. Gradbeni diletantizem na horuk, ki smo mu priča, ne vodi nikamor. Prav neverjetno je, kako zveste varuhe ima človeška neumnost. In kako hitro pogled na milijarde politikom zavrti glavo.

Kovačič Vili državljan K.

nazaj na vrh