Varnostni pas rešuje življenja

Nesreča se na srečo ni končala s smrtno žrtvijo. (foto: PP Kranj) Nesreča se na srečo ni končala s smrtno žrtvijo. (foto: PP Kranj)

Gorenjski operativno komunikacijski center je v zadnjih 24 urah sprejel dve obvestili o prometnih nesrečah, eno prijavo o kršitvah predpisov o javnem redu   in   miru na javnem ter dve v zasebnem prostoru, s področja kriminalitete   pa o sumih kaznivih dejanj vlom. Zaradi vožnje brez veljavnega vozniškega dovoljenja so policisti zasegli eno vozilo.

 

Prometni policisti so včeraj popoldan na gorenjski avtocesti obravnavali na videz hujšo prometno nesrečo s samoudeležbo voznice osebnega avtomobila, ki je med vožnjo zaradi neupoštevanja prometnih pravil zapeljala v naletno varnostno ograjo in se z avtomobilom prevrnila na streho. Silovitost trčenja je močno ublažila že naletna varnostna ograja, k blažjim posledicam za voznico pa je bistveno prispevala tudi pravilna uporaba varnostnega pasu v kombinaciji z ostalimi elementi varnosti v vozilu. Po podatkih policije je voznica utrpela lahke telesne poškodbe, vozilo pa je bilo praktično uničeno. Zaradi nepravilne vožnje po avtocesti je voznica obravnavana v prekrškovnem postopku.

Pripet varnostni pas je ključnega pomena za varnost voznikov in potnikov, optimalno učinkovit pa je le, če je pravilno uporabljen. Usodna pa je lahko površnost pri pripenjanju in ignoriranje "vezi z življenjem".

Kako pravilno pripnemo varnostni pas?

   -     sponka varnostnega pasu mora biti vstavljena v zaklep (sliši se KLIK)

   -     varnostni pas se mora tesno oprijemati in prilegati celemu telesu

   -     ne sme biti ohlapen ali zvit, da lahko varuje s svojo celotno širino

   -     pravilno mora biti nastavljena višina varnostnega pasu na stebričku

   -     zgornji del mora potekati preko sredine ramena, spodnji del pa pod trebuhom preko bokov

Za optimalno učinkovitost morata biti pravilno nastavljena tudi sedež in vzglavnik sedeža. V primeru slabo nastavljenega sedeža, predvsem če je ta izrazito nagnjen, lahko v primeru naglega zaviranja in trčenja pride po drsa   udeleženca s sedeža, slabo nastavljen vzglavnik pa bo slabše (za)varoval glavo in je ne bo učinkovito zadržal.

Pravilna uporaba varnostnega pasu velja za zelo učinkovit varnostni pripomoček pri reševanju življenj in preprečevanju telesnih poškodb v prometnih   nesrečah,   v kombinaciji z ostalimi elementi varnosti pa zagotavljajo najvišjo raven zaščite. Bistveno blaži predvsem posledice pri direktnih trkih in pri prevrnitvah ali pri kotaljenju vozil. Za poškodbe nepripetega udeleženca, sploh otroka, je dovolj že trk pri zelo nizki hitrosti. Zato je varnostni pas potrebno uporabljati vedno, pravilno in na vseh, tudi kratkih vožnjah!

Gorenjski policisti so lansko leto ugotovili 3.113 kršitev povezanih z neuporabo   ali nepravilno uporabo varnostnega pasu. Največ neuporabe varnostnega pasu je na cestah v naseljih, pri nepravilni uporabi pa gre zlasti za pripenjanje pod pazduho, v posameznih primerih pa je pas samo zapet v zaklep, vendar oprijema sedež, ne človeka. To vozniki počnejo zato, da izključijo piskanje za nepripet varnostni pas.

Blejski policisti so včeraj dopoldan obravnavali starejšega kolesarja, ki je proti Bohinju kolesaril močno pod vplivom alkohola. S kolesom je z več kot 1,5 promila alkohola (0,78 mg/l)

vozil po zelo prometni glavni cesti, iz prometa pa je bil zaradi alkohola izločen. Policisti kolesarja zaradi alkohola obravnavajo v prekrškovnem postopku.

Na Kokrici je bil prijavljen poskus vloma v pomožni objekt, prav tako tudi na Jesenicah, kjer je storilec poskušal vlomiti v poslovni objekt in na Ulici Lojzeta Hrovata v Kranju, kjer je storilec poskušal vlomiti v osebni avtomobil.

nazaj na vrh