Gorenak: Zakaj policija ni dobila »1200 novih osebnih avtomobilov«?

  • Napisal  dr. Vinko Gorenak
Gorenak: Zakaj policija ni dobila »1200 novih osebnih avtomobilov«? Foto: Urban Cerjak

Ne, ne gre za kakšno napako v javnem naročilu ali kaj podobnega, kot bi lahko sklepali po naslovu tega prispevka. Naslov je seveda figurativen, očitno sem se že malo »nalezel« politike urednikov medijev, ki dajejo prispevkom atraktivne naslove, da bi dosegli več bralcev. V tem prispevku vas želim opozoriti le na težavnost sprememb v državni upravi. Od ideje do realizacije pogosto mine desetletje ali celo desetletja. Tudi v primeru teme tega prispevka je od ideje do realizacije minilo skoraj 40 let. Prav ste prebrali 40 let.

Ko sem leta 1974 pričel delati kot prometni policist – da ne bodo moji kritiki rekli, da se sramujem točnega izraza, bom zapisal miličnik, kar je seveda točno, sem se spraševal, zakaj smo morali takrat vsak zapisnik o vsaki prometni nezgodi pisati v treh izvodih? Zato ker je bil eden namenjen sodnikom za prekrške, drugi arhivu, tretji pa zavarovalnicam. Zakaj pošiljati zapisnike zavarovalnicam sem se spraševal? Zakaj opravljamo delo zavarovalniških agentov in ocenjevalcev škode sem se prav tako spraševal? V tujini je bilo popolnoma jasno že takrat. Dobre zavarovalnice so imele svoje agente za ocenjevanje prometnih nezgod in izplačevanje škodnih primerov. Le v socialistični Sloveniji smo to delo seveda brezplačno opravljali policisti – oprostite miličniki.

Takratna vprašanja so se mi pojavljala tudi leta in leta kasneje, toda zaposlen sem bil na takšnih delovnih mestih v policiji, kjer na to nisem imel nobenega vpliva. Socialistična praksa pa se je nadaljevala vse do leta 2012. Uganili ste v tem času sem od policista napredoval vse do ministra. Res je skoraj 40 let.

Res pa je tudi to, da je moj predhodnik Dragutin Mate že leta 2007 skušal temu nelogičnemu početju policije narediti konec. Določil je pravila po katerih bi morale zavarovalnice za podatke o prometnih nezgodah, policiji oziroma državnemu proračunu plačevati določeno vsoto. Ne vem zakaj, toda nihče v policiji njegove odločitve ni spoštoval in zavarovalnicam ni pošiljal nobenih računov vse do leta 2012.

Šele takrat sem imel v svojih rokah »škarje in platno«, saj sem bil notranji minister. Takoj ko sem ugotovil, da se odločitev mojega predhodnika Dragutina Mateja ne spoštuje, sem poklical predstavnike zavarovalnic in jim jasno povedal, da jim bomo začeli takoj zaračunavati stroške zbiranja podatkov o prometnih nezgodah.  Hudo so protestirali proti moji odločitvi. No uganili ste, moja tajnica jim je postregla kavo in kozarec vode in še preden so to uspeli popiti sem jim pokazal vrata. Spremenili smo zakon in takoj za tem začeli zaračunavati 41,77 evrov za podatke o vsaki prometni nezgodi. Moj naslednik Gregor Virant pa je ceno dvignil na 42,47 evrov.

Pa se za konec vrnimo k naslovu prispevka. »Zakaj policija ni dobila 1200 osebnih avtomobilov«. Ja to je tudi točen podatek. Od leta 2012 do konca leta 2016 so zavarovalnice v državni proračun iz tega naslova vplačale 2.322.314 evrov. Preračunano v osebne avtomobile za policijo je to skoraj 120 osebnih avtomobilov. Podatke o omenjenih zneskih, ki so jih vplačale zavarovalnice mi je poslalo Ministrstvo za notranje zadeve na moje poslansko vprašanje. Če se malo pošalim bom zapisal takole. Če bi notranji minister postal leta 1974 in ne leta 2012, bi policija dobila 1.200 novih osebnih avtomobilov.

Vir: blog

nazaj na vrh