Združenje novinarjev in publicistov obsoja zlorabo nacionalnega radia za kampanjo proti oglaševanju na zasebni televiziji NOVA24TV

  • Napisal  Združenje novinarjev in publicistov
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
Simbolična fotografija Simbolična fotografija Polona Avanzo/Demokracija

V torek, 2. oktobra 2018, je Radio Slovenija, ki ga vodi direktor Miha Lampreht, pripravil oddajo Vroči mikrofon z naslovom »Oglasi v slabi družbi«, s katero se je javni radio, ki ga financiramo vsi državljani, pridružil kampanji provladnega levičarskega aktivista Domna Saviča, da državna podjetja ne bi smela oglaševati v medijih, kot sta Nova24TV in Demokracija, ki sta svetovnonazorsko bliže opoziciji.

Propagandna ost je bila nekoliko zakrita z naslovom »Oglasi v slabi družbi« in s tem, da so povabili tri strokovnjake in podjetje Telekom, kjer Savič že dalj časa neuspešno poskuša doseči spremembo oglaševalske politike. Iz Telekoma so udeležbo zavrnili.
Predstavnika napadenega konkurenčnega medija na oglaševalskem trgu Nove24TV ali Demokracije pa iz javne RTV v studio niso povabili na enak način. So pa zato dali prostor Domnu Saviču, ki je znan politični aktivist vladnih strank, ki drugim očita žaljivost in sovražni govor, sam pa tako ravna.

Zaslovel je denimo  po zmerjanju drugače mislečih sodržavljanov v referendumskih kampanjah s klerotalibani in širjenjem strahu pred vnovično uvedbo verouka v osnovne šole, prepovedjo splava … Kot je zapisal Peter Jančič na portalu Spletni časopis, ga je vladajoča koalicija v prejšnjem mandatu izvolila v programski svet RTV, a je odstopil, ko mu lani ni uspelo doseči odstavitve direktorice televizije Ljerke Bizilj, ker so na televiziji ravnali novinarsko pravilno in hrvaškemu pevcu Marku Perkoviću - Thompsonu omogočili, da je v intervjuju odgovoril na hudo obtožbo, da je fašist in ustaš. Odstopil je, ker direktorica ni bila odstavljena zaradi profesionalnega in povsem pravilnega ravnanja novinarja. Ko gre za medije, so opozicijske stranke v državi v podrejenem položaju, kar pod vprašaj postavlja poštenost izvedbe volitev.

Vladajoča koalicija ima velik vpliv na javno RTV in tiskovno agencijo, posredno pa imajo preko levici naklonjenih lastnikov vladne stranke vpliv na vse večje tiskane medije. Ker je država največja lastnica podjetij, imajo vladne stranke vpliv tudi na delitev oglasnega kolača, in to tudi brez Domna Saviča in Radia Slovenija. Na javni RTV vladajoči imenujejo programski in nadzorni svet, ki izbereta ves poslovni in uredniški vrh. Oddaja javnega medija, ki je pod vplivom oblasti, katere namen je pozivati državna podjetja, naj nehajo oglaševati v redkih medijih, ki so naklonjeni opoziciji, je zloraba za izboljšanje lastnega položaja na oglasnem trgu ter za zmanjšanje odprtosti in širine medijskega prostora. Celo za vračanje v prejšnje čase, kjer je ena stranka nadzorovala vse medije.

Zaradi vsega tega v Združenju novinarjev in publicistov odločno protestiramo in pozivamo vodstvo nacionalnega radia in televizije, naj zagotovi profesionalne standarde v svojih oddajah in naj ne bo politično pristransko, saj RTVS mesečno plačujemo vsi slovenski davkoplačevalci. Hkrati Združenje novinarjev in publicistov ocenjuje, da tovrstni pritiski predstavljajo nedopusten napad na svobodo tiska in poskus onemogočanja tistih medijev, ki predstavljajo drugačne poglede od večine slovenskih medijev. Zato poziva slovensko javnost, naj se takšnemu organiziranemu nedopustnemu pritisku finančnega discipliniranja »politično nekorektnih« medijev odločno upre.

 

Upravni odbor Združenja novinarje in publicistov

 

V Ljubljani, 4. oktobra 2018

nazaj na vrh