Sprenevedanju ni videti konca: Namesto da bi Židan pojasnil resnico, se raje sprehaja po čebelarskem sejmu!

  • Napisal  H. M./Nova24TV
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
Dejan Židan (foto: twitter) Dejan Židan (foto: twitter)

Od prvaka SD Dejana Židana očitno ni pričakovati, da bo pojasnil sum o nezakonitem financiranju stranke SD v povezavi z izborom agencije Futura na največjem javnem razpisu v zgodovini slovenske prehrambene industrije v enormni vrednosti kar 3 milijonov evrov, saj je preveč zaposlen z obiskom čebelarskega sejma. Seveda je naivno pričakovati, da Židana zanimajo oprema za čebelarjenje, pripomočki in materiali za čebelarjenje, izdelki iz meda, inovacije v čebelarstvu in apiterapija, bolj ga namreč v luči evropskih volitev zanima promocija stranke in seveda samopromocija. 

Židan je na družabnem omrežju Twitter zapisal, da je v nedeljo obiskal Celjski sejem, kjer istočasno poteka več prireditev. “Gre za sejemski dogodek, ki ga je vredno obiskati. Danes še imate priložnost,” je poudaril in priložil fotografije, na katerih se smejoč pogovarja s čebelarskimi razstavljavci. Ta nasmeh pa seveda izgine, ko ugasnejo kamere in fotoaparati, takrat se namreč Židan raje umakne, da mu le ne bi bilo potrebno odgovarjati na vprašanja glede suma o financiranju stranke SD v povezavi z izbiro agencije Futura, ko je bil sam na čelu Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Republike Slovenije.

Spomnimo. Gre za javno naročilo z naslovom “Zasnova in izvedba nacionalne kampanje za promocijo lokalnih kmetijskih in živilskih proizvodov 2016-2019” v okvirni vrednosti 3 milijonov evrov, ki ga je ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano objavilo 3. junija 2016. Agencija Futura je bila izbrana na podlagi merila ekonomsko najugodnejše ponudbe, čeprav je ponudila najvišjo ceno, in sicer 3.035.877,20 evra. Boljša ocena Futuri ni ušla niti na področju medijskega zakupa, čeprav je v primerjavi z drugima dvema agencijama (Pristop in Direct Media Komunikacije), ki sta se potegovali za posel, najmanjša. Prav tako je bila prva na področju ideje kampanje, za katero pa je jasno, da je subjektivne narave. Glede na to, da Futura v zadnjih petih letih na Slovenskem oglaševalskem festivalu ni beležila vidnejših rezultatov, agencija Pristop pa je redna zmagovalka slovenskih in regijskih tekmovanj ter je med 100 najbolje ocenjenimi agencijami na svetu, se lahko vsakdo upravičeno zamisli glede ocene na tem področju.

Čeprav smo ob preučitvi članov komisije ugotovili, da je težko govoriti o neodvisnosti, pa se Židan spreneveda. Jasno je namreč, da se Marko Višnar in Židan poznata še iz časov, ko se je Židan ukvarjal s prašičerejo. Pri članstvu v komisiji je prav tako nemogoče mimo imena Slavko Ficko iz Perutnine Ptuj d.d., saj je to podjetje pod vodstvom in v lastništvu pripadnikov SD, prav tako pa Perutnina Ptuj, kjer Ficko dela kot direktor strateškega marketinga, velja za največjega klienta Future. V komisiji pa se je znašla tudi Tina Kumelj, ki je kot direktorica marketinga v Ljubljanskih mlekarnah podpisnica pogodbe s Futuro. Tako so samo trije člani komisije imeli izkušnje s tako velikimi kampanjami.

Židanu se zdi to tehnično vprašanje in pika
Ko smo na Nova24TV v Židanov kabinet poslali novinarska vprašanja glede izbora “nepristranskih” članov komisije, ki so odločili o zmagi Future, in konec koncev, kako je mogoče, da je Futura sploh zmagala na razpisu, so preprosto odgovorili, da naj bi šlo za tehnično vprašanje, in nas napotili na ministrstvo. Ker se nismo dali utišati, smo jim nazaj napisali vprašanje, zakaj so za člane izbrali Višnarja, Ficka in Kumeljevo, namesto da bi poskrbeli za neodvisnost. Jasno smo jim s tem dali vedeti, da jim s tem nismo poslali vprašanja tehnične narave, saj se to nanaša na odločitev takratnega ministra, torej prvaka stranke SD. V kabinetu pa so v istem stilu vztrajali pri svojem, da gre za tehnično vprašanje.

Priznati je potrebno, da je izjemno zaskrbljujoč tudi odgovor ministrstva za kmetijstvo glede učinkov trimilijonske kampanje, in sicer, da sploh ne vedo, ali se proda več slovenske hrane oziroma ali drži, da delež prodaje slovenske perutnine pada. Za ta projekt je bilo porabljeno precej več denarja kot pri maketi drugega tira, a očitno se to predsedniku vlade ne zdi problematično. Kako je mogoče, da Židana ni sram pogledati v oči državljank in državljanov, ki so kar 3 milijone evrov težko prigaranega denarja namenili za financiranje agencije, ki v Sloveniji uživa status svete krave, ko gre za financiranje iz državnih jasli?

H. M./Nova24TV

nazaj na vrh