Slovenska vlada razložila Svetu Evrope: Večina medijev v Sloveniji izvira iz komunističnega režima

  • Napisal  Nova24TV
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
Milan Kučan. (foto: arhiv Demokracije) Milan Kučan. (foto: arhiv Demokracije)

Slovenska vlada je Svetu Evrope kot odgovor na kritike o pritisku na novinarje v Sloveniji posredovala pismo, v katerem je med drugim zapisala, da večina medijev v Sloveniji izvira iz komunističnega režima. Vlada je zadovoljna, da je Slovenija končno postala predmet mednarodnega interesa, ko gre za svobodo medijev, piše v pismu. Odziv se nanaša na objavo na Platformi Sveta Evrope za promocijo zaščite novinarstva in varnosti novinarjev s konca marca.

 

Vlada v pismu Svetu Evrope poudarja, da bi morala biti pozornost Sveta Evrope usmerjena v širši kontekst medijskih razmer v Sloveniji, med katere šteje tudi “zgodovinska dejstva o razvoju medijskega trga v Sloveniji”.

Večina najpomembnejših medijev izvira iz nekdanjega komunističnega režima. Celo v poznih devetdesetih letih so položaje urednikov zasedali nekateri nekdanji člani zloglasne tajne policije Udba,” piše v pismu. Dodaja, da so javno Radiotelevizijo Slovenija (RTVS) še do leta 2004 “vodile nekdanje komunistične strukture”.

Propadli skoraj vsi projekti, ki niso bili del totalitarne preteklosti

V pismu vlada opozarja, da so bolj ali manj propadli vsi poskusi oblikovanja novih medijev, ki ne bi temeljili na dediščini totalitarne preteklosti, saj niso dobili prihodkov iz oglaševanja, edini, ki je preživel, je bil verski Radio Ognjišče, ker so ga ljudje podprli z lastnimi prispevki.

Foto: STA

Razmere so se deloma spremenile med letoma 2004 in 2008 – gre za obdobje prve vlade Janeza Janše, ko so “v nekaterih medijih, ki jih financirajo vsi državljani, vodilne vloge prevzeli posamezniki, ki niso bili povezani s prejšnjo totalitarno stranko“.

Pod Pahorjevo vlado prišlo do konsolidacije medijev s pomočjo tajkunov Foruma 21

A že leta 2008, ko je oblast prevzela vlada Boruta Pahorja “je bil ogromen pritisk na vse urednike in novinarje, ki niso bili del prejšnjega režimskega omrežja“. Vlada pri tem v pismu omenja STA in RTVS in dodaja, da so se podobna dejanja zgodila tudi v medijih z zasebnimi lastniki, v katerih so bili do levice kritični uredniki hitro odstranjeni z vodilnih položajev.

Gregor Golobič (Foto: STA)

V tem času, je kot piše v pismu, prišlo tudi do lastninske konsolidacije medijev, večina jih je bila ob privolitvi levih vlad prodana posameznikom, ki so slovenski javnosti znani kot tajkuni, med njimi jih je bilo veliko članov Foruma 21.

Vlada še opozarja, da niso bili redki primeri, da so bili nekateri novinarji, znani kot največji borci proti strankam, ki niso izšle iz nekdanjega režima, politično nagrajeni, poleg tega omenja primere novinarjev, ki so iz novinarstva odšli v politiko, ter pri tem navaja evropski poslanki Tanjo Fajon in Ireno Jovevo.

V luči vsega tega je slovenska vlada zadovoljna, da je Slovenija končno postala predmet mednarodnega interesa, ko gre za svobodo medijev, piše v pismu.

Opozorili so še na veliko razsipnost na RTVS, ki je “v času, ko se drugi mediji borijo za preživetje in celo odpuščajo novinarje, v zadnjih desetih letih zaposlila 400 ljudi“. Pismo, o katerem je danes prvi poročal portal Necenzurirano, je Svetu Evrope v torek posredovalo stalno predstavništvo Slovenije pri Svetu Evrope v Strasbourgu in je v celoti objavljeno tudi na spletni strani te organizacije.

Rok Krajnc

nazaj na vrh