RTV pod Manico J. Ambrožič neutemeljeno zavrnila popravek SDS – Dolgoletni novinar in urednik Vasle: “Gre za neverjetno zlorabo medija in novinarsko blamažo!”

  • Napisal  Peter Truden
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
Manica Ambrožič Manica Ambrožič

“Seveda gre v primeru zavrnitve popravka SDS za neverjetno zlorabo javnega medija, še posebej v tem občutljivem predvolilnem obdobju. Trditev Manice J. Ambrožič, da ne gre za bistveno dopolnitev objavljene informacije, pa je novinarska, etična in zakonska blamaža,” je zavrnitev zahteve za popravek SDS s strani urednice informativnega programa RTV Manice J. Ambrožič komentiral nekdanji odgovorni urednik Maga, direktor radia Slovenija Vinko Vasle ter aktualni kolumnist Demokracije.

V oddaji Odmevi je namreč novinar Jure Brankovič pripravil prispevek, v katerem je del izjave iz dokumenta, ki je bil objavljen na spletni strani Slovenske demokratske stranke, pri čemer pa je izpustil bistveni del izjave predsednika SDS Janeza Janše o migrantskih kvotah, kar spremeni siceršnje stališče SDS in predsednika Janeza Janše do migrantskih kvot. Da so naredili napako, ki bi jo morali popraviti, je primer komentiral tudi nekdanji urednik Dela in preiskovalni novinar Peter Jančič.

V Odmevih so takole povzeli izjavo: “Kvote, ki jih je za posamezne države EU določila Evropska komisija, so korak v pravo smer. Breme mora biti pravično porazdeljeno.” Toda v prispevku hkrati niso nadaljevali z bistvenim delom izjave, ki pojasnjuje prejšnja dva stavka, to je: “Hkrati pa seštevek kvot predstavlja končno število beguncev, ki ga je EU še sposobna sprejeti na svojem ozemlju. To bi moralo biti zelo jasno poudarjeno in znano tudi v okoljih, kjer nastajajo vzroki problema. Potencialnih, življenjsko ogroženih beguncev je bistveno več, kot jih EU lahko sprejme. Tudi tem je treba pomagati, vendar na ozemljih čim bližje njihovemu domu.” Prispevek je pripravil novinar Jure Brankovič.

Novinar Brankovič je tako izpustil pomemben podatek, da je za leto 2015 končno število kvot oziroma beguncev za Evropsko unijo veljalo 200 tisoč, Slovenija pa bi solidarnostno sprejela le 27 beguncev. Ker na RTV niso v zakonskem roku objavili popravka, so v stranki SDS napovedali možnost uporabe pravnih sredstev.

Manipulacija na @TVOdmevi Iztrgan citat: “Kvote, ... so korak v pravo smer. Breme mora biti pravično razdeljeno.” Manjka bistvo: “Hkrati pa seštevek kvot predstavlja končno število beguncev, ki ga je EU še sposobna sprejeti na svojem ozemlju.” Takrat za EU 200K, za SLO 27 oseb!

 

Celoten predlog si lahko preberete tukaj: https://www.sds.si/novica/janez-jansa-resitve-za-begunsko-krizo-713 
V skladu s 40. čl. Ustave RS je @RTV_Slovenija @TVOdmevi jutri na istem mestu dolžna objaviti popravek.

Manica J. Ambrožič kljub dejstvom zavrača objavo popravka
V SDS so zahtevali objavo odgovora na to informacijo, ki je iztrgana iz konteksta in bistveno spremeni resnico, vendar je urednica informativnega programa Manica J. Ambrožič zavrnila to zahtevo in v zadnjem odstavku zapisala: “Vašo zahtevo za objavo odgovora zavračamo, ker ne vsebuje dokazljivih navedb, s katerimi bi se zanikalo, bistveno popravljalo ali bistveno dopolnjevalo navedbe o dejstvih in podatkih v objavljeni informaciji (drugi odstavek 42. člena zakona o medijih).” Presojo o tem, ali se s to zahtevo bistveno ne dopolnjuje ali popravlja navedb v prispevku Jureta Brankoviča v Odmevih, pa prepuščamo bralcem.

Za komentar smo vprašali dva dolgoletna novinarja
Ali so na RTV res skladno z zakonom zavrnili zahtevo za objavo popravka, smo vprašali novinarja in urednika z dolgoletnimi izkušnjami Vinka Vasleta. Ta nam je odgovoril, da je Brankovičev prispevek o migrantskih kvotah jasen poskus manipulacije in diskvalifikacije Janše z neresnico. Še več, migrantska problematika je zdaj, ko se obeta nov velik val, pomembna predvolilna tema, zaradi katere “migrantskim” strankam ne kaže dobro – to pa so SD, SMC, DeSUS in Levica. Zato javna televizija Janši podtika nekaj, česar ni rekel, in z lažjo “dokazuje”, da je tudi sam za te neomejene kvote.

Vinko Vasle

 

“Seveda gre v primeru zavrnitve popravka za neverjetno zlorabo javnega medija, še posebej v tem občutljivem predvolilnem obdobju. Trditev Manice J. Ambrožič, da ne gre za bistveno dopolnitev objavljene informacije, pa je novinarska, etična in zakonska blamaža,” je dejal Vasle. Da so na RTV naredili napako, ki bi jo morali popraviti, pa meni tudi nekdanji urednik in novinar Dela, sedaj pa samostojni raziskovalni novinar Peter Jančič.

Peter Truden/Nova24TV

nazaj na vrh