Peter Vilfan naslednji na vrsti za "brco"? Njegovo društvo naj bi za 30 tisoč evrov oškodovalo FURS, davek plačal šele tik pred zdajci, ko je stekla davčna preiskava?!

  • Napisal  H. M. / Nova24v
  • Comments:DISQUS_COMMENTS
Šarčev državni sekretar ima težave z davki. (foto: STA) Šarčev državni sekretar ima težave z davki. (foto: STA)

Afera okrog državnega sekretarja Petra Vilfana nikakor ne potihne. Na plano so namreč prišle neuradne informacije Reporterja, da naj bi Finančna uprava Republike Slovenije v prekrškovnem postopku ugotovila, da mora športno društvo državnega sekretarja Petra Vilfana plačati okrog 30.000 evrov davka. Vilfan se je na navedbe že odzval in podobno kot v preteklosti obtožbe proti sebi označil kot neresnične. 

 

Januarja letos se je Požareport razpisal o aferi Vilfanovi davki, in sicer, da je nekdanji poslanec DeSUS, Stranke Alenke Bratušek in Pozitivne Slovenije z računovodskimi manevri oškodoval slovenske davkoplačevalke in davkoplačevalce v znesku več deset tisoč evrov.

Vilfan si je sprva pri komisiji za kadrovske in administrativne zadeve zagotovil posebno dovoljenje, ki mu je omogočalo, da kot poslanec Državnega zbora RS komentira košarkarske tekme, nato pa je podpisal pogodbo z RTV Slovenija. Dosegel je dogovor, da je prišlo do sklenitve pogodbe med javnim zavodom RTV Slovenija in zasebnim zavodom Košarkarska šola Peter Vilfan, katere zakoniti zastopnik je Vilfan. Do sklenitve pogodbe za obdobje med 1. januarjem 2007 in 31. decembrom 2010 je prišlo kljub temu, da Vilfanovo društvo ni registrirano za košarkarske prenose, ampak zgolj za dejavnost športnih klubov. RTV Slovenija pa se je ob tem izgovorila z besedami, da je namen sklenitve pogodbe predstavljal “interes za dolgoročno sodelovanje na področju televizijskega poročanja o košarkarskih dogodkih doma in v tujini“. Vilfan pa je nato po poročanju Požareporta leta 2011 in leta 2012 sodeloval pri oddaji Male sive celice v sklopu nagrade košarkarski tabor, za kar je bil plačan, in to kljub temu, da je šlo za otroško oddajo, sam pa je v času sodelovanja opravljal delo poslanca.

V času spremljanja evropskega prvenstva v košarki, ko so naši fantje dosegli zmago in se v zgodovino zapisali z zlatimi črkami, smo lahko videli Vilfana v vlogi komentatorja. Iz tega razloga je mogoče logično sklepati, da je Vilfan očitno sklenil podobno pogodbo tudi s Pro Plusom. Požareport navaja, da bi Vilfanu v primeru, da bi bil ta za komentiranje košarkarskih tekem plačan preko avtorskega honorarja, od 73.000 evrov ostalo okrog 31.000 evrov, preostali znesek pa bi romal v državno blagajno. “Tako je celoten znesek v višini 73 tisoč evrov romal na transakcijski račun Vilfanovega društva, ki ga je Vilfan najverjetneje dvigoval v obliki potnih stroškov ali gotovine, torej – neobdavčeno,” je poročal Požar.

Ob izbruhu afere je Vilfan molčal
Vilfan se je po izbruhu afere za kar šestih dni zavil v molk in izpostavil, da naj bi bili očitki Požareporta glede davčnih utaj zavajajoči, manipulativni in neresnični, pri čemer zapisanega ni kakorkoli demantiral. Zanikal ni namreč niti ene objavljene številke ali pogodbe in ob tem dodal, da bo prevzel odgovornost v primeru, če se bo izkazalo, da je prišlo do kakršnihkoli napak. Po tokratnih navedbah Reporterja je Vilfan po poročanju STA sporočil, da naj Furs ne bi izdal nobene odločbe niti izrekel globe njegovemu društvu. “Furs ni ugotovil ničesar spornega okoli pogodb z medijskimi hišami, prav tako je bilo nesporno ugotovljeno, da so bili ti prihodki uporabljeni za delovanje društva,” je v odzivu dejal Vilfan in dodal, da naj bi društvo podalo samoprijavo.

Vilfan je zavrnil navedbo Reporterja, da bo moral plačati davek v višini okrog 30.000 evrov, in izjavil, da naj proti društvu ne bi potekal prekrškovni postopek, sploh pa ne proti njemu kot fizični osebi. Društvo je po njegovih besedah podalo samoprijavo, v kateri skupaj s Fursom za obdobje več let ugotavlja morebitne knjigovodske napake ali nepravilnosti. Ta postopek je po besedah Vilfana v zaključni fazi. Ob tem pa so v DeSUS za STA zatrdili, da Vilfan oziroma društvo v tem času ni plačalo Fursu nikakršnega zneska.

V Reporterju so se že odzvali na odgovor Vilfana in izpostavili, da je Furs po objavi novice glede Vilfanovih davkov pričel preverjati, če je Vilfan v letih 2007-2012 kršil davčne predpise. “Peter Vilfan naj bi potem, ko je stekla preiskava finančne uprave, po nasvetu davčnih svetovalcev finančni upravi v imenu svojega društva plačal okoli 30.000 evrov, finančna uprava pa naj bi nato prekinila postopek o prekršku, saj zanj ni bilo več razloga.” Reporter ob tem izpostavlja, da njihovi viri navajajo, da naj bi Vilfan potem, ko je stekla preiskava s strani Fursa, na podlagi nasveta davčnih svetovalcev finančni upravi v imenu društva nakazal okrog 30.000 evrov, finančna uprava pa naj bi nato prekinila postopek o prekršku, saj zanj ni bilo več razloga.

Vilfan v odzivu na pisanje ni zavrnil, da je športno društvo plačalo 30.000 evrov. Človek se na tem mestu vpraša, kako je mogoče, da Šarec v krog okrog sebe zaposluje takšne ljudi, nato pa teh kljub aferam ne zamenja. Očitno pa je predsedniku vlade, čigar fake podpora znaša 70 odstotkov, dovoljeno vse.

Nov napovednik za nove naročnike revije Demokracija si lahko ogledate TUKAJ.

nazaj na vrh